Orbán Viktor miniszterelnök Székesfehérvárott a Modern Városok Program helyi állomásán 2015.05.26-án:
Van itt egy-két dolog, amit szeretnék – ha megengedik – a megállapodás konkrét tartalmát megelőzően szóba hozni. Az első dolog, hogy emlékezzünk meg arról, hogy ennek a városnak Hóman Bálint volt az országgyűlési képviselője, akit nemrégiben jogi értelemben teljes mértékben rehabilitáltak. Ez a városunk rehabilitációját is jelenti, ezért üdvözöljük ezt a döntést, és örülök annak, hogy Hóman Bálint emléke Székesfehérvár városából nem tűnik el, és reméljük, hogy hamarosan a tudományos és közéleti rehabilitáció is meg fog történni.
(forrás: Miniszterelnöki Kabinetiroda- beszédek, interjúk, publikációk)
Orbán Viktor miniszterelnök a Magyar Országgyűlésben 2015.12.15-én a Székesfehérvárra tervezett Hóman Bálint szobor kapcsán:
Megszállt ország voltunk. A megszálló hatalmakkal való kollaborálásnak különböző okai, minősége, mélysége és egyebek lehet ... ezekbe nem kívánok belemenni, csak azt a tényt rögzítem, hogy olyan politikusnak nem átomgathatja a Kormány a szoborállítását, aki elnyomókkal működött együtt, és kollaborált Magyarország elnyomóival.
(forrás: ATV Híradó 02:15-től)
Pragmatizmus
A pragmatizmus amerikai eredetű filozófiai irányzat, mely szerint egy elmélet igazsága vagy helyessége annak gyakorlati működőképességében és eredményességében nyilvánul meg.
(forrás: Wikipédia)
(A klipper - a 19. századtól már elméleti számítások alapján tervezett gyorsjáratú, karcsú hajók a vitorlázás csúcsát jelentették. Ami ezzel a technológiával elérhető volt, azt a klipperek tudták. A képen egy utángyártott példány, az 5 árbócos Royal Clipper látáható. Egy svéd cég tulajdona és kifejezetten turisztikai célokat szolgál.)
Mostanában megy gyermekkorom egyik kedvenc sorozata, az Onedin család c. angol saga ismétlése valamelyik kereskedelmi adón. A minap belenéztem, és épp azt az üzleti tárgyalást volt szerencsém végigkövetni, ahol döntés születik az első kereskedelmi gőzhajó megépítésére szervezendő részvénytársaság létrehozásáról. Az indok: James Onedin rájött, hogy bár a mindig szélbe forduló vitorla is mozgatja a hajót, a kedvezőtlen széljárás esetén tetemes késéssel és így veszteséggel kell számoljon. Ezzel szemben a gőzhajó nem függ a szeszélyes szelektől, és csak a kormányoson múlik, hogy időben, épen célhoz érnek-e. A családi vállalkozás célja ugyanis nem pusztán önmagában a hajók mozgatása, hanem egyúttal a célok elérése is.
Amennyire vissza tudok emlékezni a sorozat képsőbbi epizódjaira, a vállalkozás kezdetben hatalmas kudarcokba fut bele, mert a technológia még kiforratlan, idővel azonban konszolidálódik a helyzet és a realizált nyereség kárpótolja a családot.
A vitorlás hajók pedig - legyen négy, öt vagy akár hat árbócuk is - idővel eltűnnek a tengerekről s manapság legfeljebb múzeumokban vagy luxus-utazási irodák prospektusaiban találkozunk velük, mint egy letűnt kor technikailag ugyan tökéletesen kiforrott, ámde hatékonytalan közlekedési eszközeivel.