Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi alpolgármestere vagyok.

2010-2019 között önkormányzati képviselőként, a 2019 évi önkormányzati választások óta pedig a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának jóvoltából külsős alpolgármesterként végezhetem munkámat a kerület érdekében. Építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a terület- és település-fejlesztés, környezetvédelem és a fővárosi kapcsolattartás tartozik alpolgármesteri portfóliómba.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

2019 (2) 56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (10) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (6) Bókay iskola (1) Budapest (4) civil (1) COVID-19 (2) csapadékvíz (1) csatorna (2) csatornázás (3) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) egyesült ellenzék (1) együttműködés (2) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) érdekérvényesítés (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) Flór Ferenc utca (1) főpolgármester (1) forgalomszervezés (2) Főváros (3) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) Grren Belt (1) gyermekéhezés (1) Halmierdő (2) helyi politika (21) hírek (13) iskola (5) Karácsony (3) Karácsony Gergely (4) kéményseprés (1) kerület (1) KKK (1) környezetvédelem (8) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (2) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Külső Kerületi Körút (1) Kunhalmi (4) Kunhalmi Ágnes (5) lakásépítés (1) Lakatostelep (1) lakópark (1) Lévai (1) Liptáktelep (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) MIBU (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkéntesek (2) önkormányzati választás (4) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (73) Párbeszéd Magyarországért (89) Párizs (1) Pestszentimre (3) Pestszentlőrinc (9) Péterhalmi erdő (3) Petrovai (4) Petrovai László (4) PM (83) polgármester (2) program (2) Rendessytelep (1) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) Szaniszló (4) Szaniszló Sándor (4) tájékoztatás (6) team Szaniszló (1) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (61) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) választás 2019 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (3) Zöld Gyűrű (1) Címkefelhő

Feedek

20 Ft/m, vagy ha úgy jobban tetszik: 2%!

Mindössze ennyit spórolt az útépítő minden egyes méternyi szegélykövön a kerületben végzett útfelújítások során, ha a kiemelt szegély helyett az elenyészően olcsóbb 'K'-szegélyből épített. S ez az oka annak is, hogy az Önkormányzat utóbb parkolásgátló korlátokat kell építsen, hogy biztosítsa a zöldfelületek és a telepített fasor védelmét. Klasszikus példája annak, amikor a rosszul előkészített beruházás utóbb többletköltségeket generál.

Kádár Tibornak az 5. ÖEVK (A Lakatos telep egy része, a Lipták és Rendessy telepek tartoznak ide) FIDESZ-es képviselőjének facebook oldalán találtam a hírt, hogy Önkormányzatunk a zöldfelületek és a telepített fasor védelme érdekében parkolásgátló korlátokat helyezett el egyes utcákban. Ime:

Mit is látunk a képen? Egy kertvárosi utcát, úgynevezett "lakóutcát", ahol az ott élők természetes igénye az utcán történő parkolás. Erre ott az alkalmas útfelület, és valóban nem szerencsés helyette az úttest és a járda közötti zöldsávba állni az autókkal, főként, ha az útpálya szélessége ezt nem is indokolja. Persze ha az útfelújítás során az utca teljes hosszában kiemelt szegély helyett ú.n. 'K'-szegély épült, amit eredetileg arra találtak ki, hogy az úttest elhagyását megkönnyítsék a gépkocsik számára - pl. egy parkoló, vagy kapubehajtó felé -, akkor a lakók joggal gondolhatják, hogy az útfenntartó célja az volt, hogy a parkolás ne az úttesten, hanem mellette történjen.

Készült tehát egy szegély, ami megkönnyítette a zöldsávban történő parkolást, majd elhelyeztek egy sor korlátot, ami ellehetetlenítette azt. Mennyivel egyszerűbb lett volna a minden szegélykövet csak ott és arra használni, ahova és amire szánták. Előbbin az útépítő spórolt(*), utóbbi viszont az önkormányzat extra költsége, azaz mindannyiunk közös pénze.

Megj: Nem csak a parkolásgátló korlátok növelik a költségeket. Útfenntartás szempontjából a hosszú távú hatások is fontosak. A K-szegély nem akadályozza meg a talaj zöldsávból az útfelületre történő átmosódását, nagyobb esőzések esetén pedig az útfelületi szennyeződések bemosódását a szomszédos zöldsávba. Hiába védjük a zöldfelületet és a fasorokat tehát a parkoló autóktól korláttal, ha az út gumiörleményes, olajos sara, vagy téli időszakban a szórósót tartalmazó olvadék akadálytalanabbul jut a zöldsávba, mint egy markáns kiemelt szegély esetén.

(*) Megnéztem a Leier, a kisméretű előregyárott betonelemek gyártásában piacvezetőnek számító cég árlistáját, amiből az alábbi derült ki:

  • hagyományos szegélykő: 4 db/m - 240 Ft/db - 960 Ft/m
  • K-szegélykő: 4 db/m - 235 Ft/db - 940 Ft/m

A különbség 20Ft/m, vagyis ~2%.

Címkék: környezetvédelem útépítés ügyek FIDESZ Párbeszéd Párbeszéd Magyarországért PM

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr928882282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása