Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi alpolgármestere vagyok.

2010-2019 között önkormányzati képviselőként, a 2019 évi önkormányzati választások óta pedig a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának jóvoltából külsős alpolgármesterként végezhetem munkámat a kerület érdekében. Építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a terület- és település-fejlesztés, környezetvédelem és a fővárosi kapcsolattartás tartozik alpolgármesteri portfóliómba.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

2019 (2) 56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (10) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (6) Bókay iskola (1) Budapest (4) civil (1) COVID-19 (2) csapadékvíz (1) csatorna (2) csatornázás (3) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) egyesült ellenzék (1) együttműködés (2) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) érdekérvényesítés (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) Flór Ferenc utca (1) főpolgármester (1) forgalomszervezés (2) Főváros (3) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) Grren Belt (1) gyermekéhezés (1) Halmierdő (2) helyi politika (21) hírek (13) iskola (5) Karácsony (3) Karácsony Gergely (4) kéményseprés (1) kerület (1) KKK (1) környezetvédelem (8) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (2) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Külső Kerületi Körút (1) Kunhalmi (4) Kunhalmi Ágnes (5) lakásépítés (1) Lakatostelep (1) lakópark (1) Lévai (1) Liptáktelep (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) MIBU (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkéntesek (2) önkormányzati választás (4) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (73) Párbeszéd Magyarországért (89) Párizs (1) Pestszentimre (3) Pestszentlőrinc (9) Péterhalmi erdő (3) Petrovai (4) Petrovai László (4) PM (83) polgármester (2) program (2) Rendessytelep (1) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) Szaniszló (4) Szaniszló Sándor (4) tájékoztatás (6) team Szaniszló (1) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (61) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) választás 2019 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (3) Zöld Gyűrű (1) Címkefelhő

Feedek

15.
'15 november

"Bezzegmagyarok"

Petrovai  |  komment

Miközben a világ haladó fele egységesen ítéli el a párizsi merényletsorozatot és fejezi ki részvétét, együttérzését úgy az elhúnytak hozzátartozóinak mint az egész francia nemzetnek, akadnak hazánkban olyanok, akiknek a tegnapi targédiáról is csak "az" jut eszébe.

Csak az jut eszébe, hogy az orosz gép elleni merénylet kapcsán bezzeg nem borultak orosz trikolorba a világ jelentősebb középületei (és a facebook népének profilképei), hogy bezzeg a franciák nem voltak ilyen együttérzőek a magyarokkal Trianon kapcsán vagy éppen a vietnámiakkal az indokínai háborúban. A posztokat lelkesen osztják az erre fogékonyak, a megosztások alatt "szépen" gyűlnek a like-ok, és a helyeslő, egyetértő, rálicitáló kommentek, és nincsenek kétségeim, hogy "szivarszobák és szalonok füstös, konyaktól illatozó magányában" is gyakorta elhangzanak hasonló indulattól fűtött megjegyzések helyeslő morgásoktól kísérve.

angyalos_cimer.jpg

Kedves honfitársaim, kedves "bezzegmagyarok"!

Tekintve, hogy hátralevő életemet is köztetek kell leélnem, sőt reményeim szerint utódaim is ezt az országot fogják lakni és építeni - méghozzá a ti utódaitokkal együtt - nem tehetem meg azt, hogy ignorállak benneteket, mondván: nem vagytok részei az életemnek, a ti világotok nem az én világom, az egy másik Magyarország. Nem hiszek a "másik Magyarországban"! A veletek azonos értékrendet osztó ismerőseim ma magyar településeket vezetnek- határainkon innen és túl -, s  közülük nem egy az ország átfogó irányításában is szerepet kapott. Ennek az országnak tehát most ti óvjátok a biztonságát - rosszul mondom: ti vagytok a felelősek érte -, hadd ne mondjam: ti adjátok a bel- és külügyminisztert, a honvédelmi minisztert, a szolgálatok vezetőit, s ez újabb ok arra, hogy ne hagyjam szó nélkül ezt az általatok oly kedvelt és igazságosnak tartott narratívát. Éppen ezért inkább megpróbálom nagyon röviden megmagyarázni, amit - úgy tűnik - nem értetek:

Magyarország Európa része, az európai kultúrkörhöz tartozik. (Nem csak én mondom, sokan, "a magyarok túlnyomó többsége" gondolja így, de idézhetnék saját vezetőitek közül is jópárat.) A most Franciaországot ért támadás - bár a célország megválasztása minden valószínűség szerint nem véletlen - nem egyszerűen a franciák megbüntetése, hanem az európai kultúra, életmód, erkölcs- és értékrend, a viszonylagos jólétünk és békénk elleni támadás. És ennek az erkölcs- és értékrendnek szerves része a szolidaritás, a tágabb, nemzeteken és országhatárokon túl nyúló közösséghez tartozás, a SZÖVETSÉG. És elhiszem, hogy az általatok oly sokszor megtagadott szolidalitás és a nemzeteken átívelő értékközösség (v.ö.: internacionalizmus) Európája nem egy egyszerű, nem komfortos szövetségi rendszer nektek, de mondjatok jobbat (vagy inkább mégse)! Amikor e tragédia kapcsán is Trianon mindent rabul ejtő mocsarába próbáljátok visszarángatni a nemzetet, ez ellen a közösség ellen cselekszetek, ennek váltok árulóivá. Hogy miért? Mert elképzelni - vagy csak elfogadni - nem tudjátok vagy nem akarjátok, hogy egy közösség, egy nemzet egésze lehet része egy nagyobb, nemzeteken átívelő közösségnek is! (Beszéljetek talán Ferenc pápával, aki egy épp ilyen közösséget irányít!) Ha egyéni sérelmek (legyen az akár egy egész nemzet, mint "egyén" egy nagyobb közösségben) okán nem vállaltok szolidaritást a szövetség egy másik tagjával, ha nem tesztek bizonyságot közös értékeink mellett, akkor SZÖVETSÉGEST veszítetek.

Erre gondoljatok, amikor másnap, egy másik bizalmas beszélgetésben, vagy épp hivatalos szónoklataitok alkalmával arról keseregtek, hogy Magyarországot mindig cserben hagyták, hogy sosem voltak szövetségeseink! 

 

...

 

Megj. 1.: Ne gondoljuk, hogy az ilyetén megnyilvánulásoknak nincs igazi jelentősége a világpolitika alakulásában! A világ azon felén, melyhez tartozni szeretnénk, a politika alakítói még mindig többet adnak választóik véleményére, mint ott, ahonnan minél nagyobb távolságot szeretnénk tartani. Amikor az átlag francia, aki könnyen lehet, hogy Budapestet a mai napig összekeveri Bukaresttel (és nem, nem Trianon okán, hanem csak úgy, ahogy egy átlag magyar sem tudja azonnal rávágni, hogy Strassburg vajon Németország vagy Ausztria, netán Fanciaország része) véleményt kell alkosson egy Magyarországnak fontos, de az EU-s döntéshozatallal érintett kérdésben, akkor bizony elkezd gondolkozni egy pillanatig: magyarok? Kik is ők? És felidézi majd, hogy vajon Európa egyik legszebb államhatalmat reprezentáló épülete francia trikolórral volt-e megvilágítva 2015 szeptember 14-én, és nem fog emlékezni a magyar Parlament épületére, és amikor eszébe jut, hogy a párizsban dolgozó magyar pincér vagy építész barátja döbbenten mesélte neki, hogy sokan Magyarországon Trianon okán nem éreztek együtt a franciák veszteségével, nos akkor majd azt fogja mondani a nevében döntést hozó képviselőnek, hogy "egy nagy büdös l...t a magyaroknak"! És nem ő lesz a hibás emiatt.

kozepuletek_trikolorban.jpg

Megj. 2.: Nem igaz, hogy a magyar emberek, hogy a világ ne érzett volna együtt az orosz gépen életüket vesztett emberekkel, az orosz népet ért veszteséggel. Éppen úgy megdöbbent minden jó érzésű ember, ahogy pár hónappal korábban az Ukrajna felett lelőtt, mások mellett 154 holland áldozatot szállító maláj gép tragédiáján. Hogy miért nem borult orosz vagy holland trikolorba akkor a facebook vagy a közintézmények homlokzata? Több oka van ennek, de talán a légkézenfekvőbbek:

  • a repülés globális piac. Egy repülőgépen sok nemzet polgárai tartózkodhatnak, amikor szerencsétlenség éri. Melyik nemzet veszteségével kellene, lenne illendő ilyenkor a mostanihoz hasonló reprezentatív együttérzés-kifejezés úgy, hogy más nemzetek érzékenységét ne sértsük meg? (És amúgy aki ma a franciáknak ugrik Trianon kapcsán, az miért érzi szükségesnek, hogy szolidális legyen az oroszokkal, holott a szovjet 50 éven keresztül nyomta el Szűz Mária országát, és a mai franciáknak éppen annyi közük van Trianonhoz, mint a mai oroszoknak az egykori  szovjet-hatalomhoz - sőt valószínűleg kevesebb, már csak az életkor okán is! Aki "vietnámozik" a franciák kapcsán, annak nem jut eszébe, hogy a franciák - igaz, gazdasági érdekeik és befolyásuk védelmében, de mégiscsak - a vietnámi kommunisták ellen harcoltak?)
  • egy repülőgép lezuhanása a legritkábban vezethető vissza azonnal és egyértelműen terrorcselekményre. Hosszas vizsgálatok előzik meg annak megállapítását, és az eltelt idő alatt a gyász feldolgozódik, az érzelmek nem törnek már fel olyan elementális erővel, mint egy nyilvánvaló terrorcselekmény kapcsán. Ha vesszük a fáradságot és visszagondolunk a beszláni túszdrámára, ahol a történések sokkal egyértelműbben érthetők voltak, emlékezhetünk, hogy az emberek együttérzése az orosz veszteségek miatt hasonló módon nyert kifejezést és sokkal intenzívebb volt, mint a repülőgépek tragédiájánál - legyenek áldozataik oroszok vagy hollandok.

Megj. 3.: Hogyan kerül a csizma az asztalra? Miért kell egy kerületi önkormányzati képviselőnek minderről értekezni? Hol tartozik ez rám, a kerületre? Röviden elmondom. Egyrészt régóta az a véleményem, hogy kicsiben dőlnek el a dolgok. Az általam preferált zöldek körében gyakorta hangzik el egy nagyon hatásos, nagyon igaz mondás, amely jellemzően a környezetvédelem területén követendő, ám máshol sem elvetendő irányt mutat. Ez így hangzik: "Think globally, act locally!", azaz "Gondolkozz globálisan, cselekedj helyben!" Ennek szellemében én itt vagyok, nekem ez a terepem, én itt teszem meg, amit tudok. Másrészt pedig nem egy, ma döntési helyzetben levő ismerősöm osztja az általam kritizált véleményt. Nem egyszerűen tetszést nyilvánít, hanem hírdeti ezt a végtelenül káros nézetet. (Belinkelhetném, akár be is ágyazhatnám a posztokat, kommenteket, de nem teszem. Akit érdekel, keresse meg - én nem csinálok reklámot neki.) Ezek az emberek nem világpolitikai aktorok, sokuk még csak országos jelentőséggel sem bír, de helyben - határon innen vagy túl - ma a hatalmat képviselik. Döntéseket hoznak, beszédeikben, a kezükben tartott helyi sajtón keresztül befolyásolják a közgonodolkodást, s mindemellett közpénzt kapnak ezért a tevékenységükért. Itt kell megjegyeznem: szerencsére a kerületben sem minden elvbarátotok ilyen szűk látókörű, és hálás is vagyok nekik ezért nagyon. Hiszen ugyanott élünk, és nekem, mint ahogy minden ellenzéki szavazónak fontos, hogy lássam, lássuk, hogy legalább néhányatoknál megfelelő kezek tartják a karmesteri pálcát! Hát így!

Címkék: vélemény terror külpolitika Trianon Párbeszéd Párbeszéd Magyarországért

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr848079590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palma de... 2015.11.15. 21:33:06

"Tekintve, hogy hátralevő életemet is köztetek kell leélnem"

Nem, nem kell!

Advanced Flight 2015.11.15. 21:51:40

200 orosz élete ennyit ért a nyugatnak:

www.aljazeera.com/news/2015/11/charlie-hebdo-plane-crash-cartoons-anger-russians-151109054925078.html

Írtál erről az ízléstelenségről és aljasságról is egy szép posztot, hogy a franciák szégyelljék össze magukat?
Ja, nem, vannak az egyenlőek meg az egyenlőbbek.

Sztem ne moralizálj, mert kevés vagy te ahhoz....

Petrovai 2015.11.15. 22:00:36

@Palma de...: Valóban nem muszáj, de nekem is ez a hazám, mint ahogy nekik is. Belső késztetésem, hogy itt próbáljak boldogulni.
Szerintem Európában nincs még egy ilyen megosztott nép, mint a magyar. Egy országban élünk, egy nyelven beszélünk ... el egymás mellett. Meddig lehet vajon ezt csinálni? Mennyit pazarolhatunk még el következő évtizedeinkből arra, hogy megpróbáljuk "a másikat" kiszorítani, megsemmisíteni, miközben józanul végig gondolva mindenki tud(hat)ja, hogy ez képtelenség. Legalább is belátható időn belül az. Mégis ebbe öljük az energiáinkat ... persze megértem, ha ebbe sokan belefáradnak. Azt már kevésbé, hogy vannak, akiket épp ez a harc éltet.

átlátó 2015.11.15. 22:09:08

Ma egy kicsit lendületesebben mentem át egy falucskán, semmi forgalom valóban lendületesebben,- ez alól még az sem mentesít, hogy a papírjaim e tárgyban elmúltak 40 évesek és az ilyen ritka alkalmak esetén igazán nem rutinból figyelek magam elé dikk...kettő darab asszonyság, akik csak úgy a járdán dumcsikáltak, el kezdték az öklüket rázogatni, hirtelen megfontolásból fékezés, tolatás után leeresztettem az ablakot és elmondtam a Zasszonyságoknak, hogy nagyon nem érek rá, mert most kaptam a hírt, hogy a mutert baleset érte, de az ökölrázást nehezen viselem... erre a Zasszonyságok nem számítottak, besápadtak, viszont azonnal felszólítottak, hogy akkor nagyon siessek, hogy odaérjek.
Azon gondolkodtam utána, hogy mondhattam volna azt is, hogy fosnom kell.
Elítélem az ilyen gyíknyál merényleteket, az árammal meg spórolni kell. Megy a licitálás most a fényekkel,holott ha lóg az eső lába, akkor esernyőt kell vinni. Nem utána.

Petrovai 2015.11.15. 22:19:22

@átlátó: Jó történet. Bizony, sokszor zsigerből ítélkezünk, és sokszor nem vagyunk felkészülve arra sem, hogy vélt igazunkat meg is kell tudnunk védeni - adott esetben hús-vér ellenfélel szemben.
Helyesen tetted, hogy visszamentél. Jó lecke volt a két asszonyságnak, s talán rádöbbentette őket, hogy többet kell beszélnünk egymással ... talán nem kívánnánk akkor annyiszor "ott és azonnal" a másik vérét.

Palma de... 2015.11.15. 22:37:08

@Petrovai: Sajnos, te nem csak ezt nem érted, hanem sok mindent más sem....

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.11.15. 23:03:08

Nagyon röstellem, hogy nem vagyok képes felnőni a téma komolyságához, de nekem erről az "az"-ról valóban "az" jutott eszembe.

Petrovai 2015.11.15. 23:10:35

@Palma de...: No látod! Ez egy nagy különbség köztünk.
(Nem, nem az, hogy te "sok minden mást" is értesz.)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.11.15. 23:44:38

Szerencsére a poszter nem bezzegel, egy kibaszottul kicsit se. Vonulj be a safe space-edre, ott nem leszel kénytelen mindendféle csúnya másik véleményt olvasgani, hanem csak az egyetértés árad feléd mindenhonnan.

Pöff 2015.11.15. 23:47:43

Egyék meg amit kiszartak.

Volt tegnap egy iszlám ellenes tüntetés (hogy tán mostmár elég lesz ebből a sok muzulmán iszlamistából), erre szét verették....
és mikor a rendőrök elfogták a tüntetőket(a demokrácia! fővárosában) a többi húgyagyú libsi tapsikolt
Bezzeg a NOGO zónákba nem hogy ezek a libsik, de a felfegyverzett rendőrök se mernek sötétedés után bemenni.

Európa akkora konfliktus zóna lesz 1-2 éven belül, hogy örüljünk ha nem nem lesz 3. világháború belőle...pedig vastagon abba az irányba megyünk.

monddazigazatmar 2015.11.16. 00:12:03

"s felidézi majd, hogy vajon Európa egyik legszebb államhatalmat reprezentáló épülete francia trikolórral volt-e megvilágítva 2015 szeptember 14-én, és nem fog emlékezni a magyar Parlament épületére, és amikor eszébe jut, hogy a p"

A franc se tudja hogy melyik épület mivel volt megvilágítva 2 hónapja...

Allesmor Obranna 2015.11.16. 00:18:58

Az orosz repülőgép tragédiájának háttere még ismeretlen, ezért idekeverni nem szerencsés.
Ettől még tény, hogy a nyugati ember komfortzónáján kívül eső nigériai, a Boko Haram által elkövetett egész falvakat elpusztító mészárláshadjárat, vagy a szintén ISIS-közeli Al-Shabaab Nairobiban a bevásárlóközpont elleni terrorakciója után nem öltözött nigériai, vagy épp kenyai színekbe a Facebook.

Sajnos mindig vannak egyenlőbbek az egyenlőknél, de a szétdúlt Líbia, Szíria, Irak és a nyomorgó afrikai országok lakói még ebbe se tartoznak bele.

Meghalt 200 orosz? Arról biztos Putyin tehet, de akkor is "Pray for Paris"...

átlátó 2015.11.16. 00:20:48

@Petrovai: ...bizony, mielőtt kardot rántunk, beszélgetni kell róla. :D
"Egyébként" - ezt a kifejezést az M1 híradójában mondatonként használják a bemondónők és bemondók, tudósítók, stb.,- pedig a franciák elég sokat tettek azért, hogy az iszlamisták, ami ugye nem "csak" vallás, hanem attitűd, meg életforma is odategyék magukat. A véleményem az, hogy ennyire különböző kultúrákat nem lehet Európában egymás mellé erőltetni. Nem is értem, hogy például a Merkel Andi, hogyan is képzeli ezt el...emocionálisan dönteni racionális kérdésben.

E.Katolnai 2015.11.16. 03:38:52

„franciák nem voltak ilyen együttérzőek a magyarokkal Trianon kapcsán” --- mi ez a hablatyolás?
Hát nem ismered a történelmet? Nem tudod mi történt a múlt században? Nem tudod, h a franciák soha, de soha nem voltak nemzetem barátai? Ellenkezőleg; mindig ott ártottak a magyarságnak, ahol tudtak, Trianonnál a francia újságok, politikusok, közéleti szereplők, de még a párizsi szabadkőműves csürhe is köpködte, gyalázta a magyart, nekik köszönhetően lett úgy meghúzva a határ, h szintiszta magyar városok, falvak lettek elszakítva.
Ez a sunyi, nyálas nép az én nemzetemnek mindig is ellensége volt, csak ártottak, soha sehol nem segítették meg a magyart, és igazuk van azoknak, akik azt mondják: csak annyi szánalmat szabad érezni irányukban, amennyit ők éreztek velünk szemben.

E.Katolnai 2015.11.16. 03:53:15

@Pöff: igazad van! azt a néhány hazafit sajnálom, azt a vékony réteget, mely helyesen látja és joggal fél a mohamedán hóditóktól, de a többi megérdemli azt, ami még jönni fog. ennek a sunyi népségnek ez lesz a Trianonja; nem hirtelen, hanem szép lassan fog bekövetkezni; egyre rosszab közbiztonság, egyre romló életminőség, egyre csökkenó életszinvonal, romló egészségügy, romló oktatás és még több modernnséget tagadó mohamedán. közben nőni fog a dzsuva, a szemetes, vandalizált közterület, a drog-probléma és a "no-go" zónák sokasága. lassan, de biztosan eljön az ő trianonjuk is, melynek előképeit már láthatjuk.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.16. 05:52:03

Hát, nem éppen.

A liberális hozzáállás az orosz repülőgéphez: gúnyolni kell az áldozatokat.

Míg ha pár francia szarházi hal meg, akkor közpénzen milliós médiahisztériát kell szervezni, mint idén januárban.

Ez a kettős mérce az, ami igazolja: addig nem lesz béke, míg egyetlen liberó állat is hatalmon lesz Európában.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.16. 06:38:53

Az imperialisták talpnyalói festik francia zászlósra a profilképüket, akik a tőkepénzeseket segítik abban hogy elözönöljék országunkat. Csak ők a pénzükkel teszik ezt, az iszlamisták meg a menekültjeikkel. Bezzeg amikor a szabad világ védelmezőinek (Putyin) országát támadják, akkor nem teszik ezt meg.
Közíróként nekem kell ellátnom azt a feladatot, hogy szemeteket felnyissam a kapitalizmus áskálódására, amit a profil kép átfestésével még segítetek is.

inebhedj - szerintem 2015.11.16. 07:16:04

Ez egy bezzeg cikk.

Ráadásul időközben - úgy látom - ki ment a divatból a francia avatar (visszacserélgette mindenki a facebookon).

Harmadpediglen a poszt az eső után köpönyeg szemlélet magyarázása. Bagdad, Damaszkusz, arab-tavasz, forradalmár-terrorizmus, regisztráció-mentes bevándorlás, mind-mind lépcsők voltak az orosz géphez, párizsi koncerthez vezető úton.

Barbaarb 2015.11.16. 07:34:51

Szalmabábbal harcolsz ember!
Attól, hogy az emberek felemlegetnek olyan dolgokat, amelyek bántóak lehetnek mások számára, attól még együtt érez(het)nek az áldozatokkal, a hozzátartozókkal, franciákkal.
Nem szeretem a franciákat, mert sokat ártottak Magyarországnak, de ettől függetlenül gyászos katasztrófa, ami történt, szó sincs kárörvendésről, sajnálkozom, de valahol látni kell, hogy ez nem a véletlen műve volt.
Az nem megoldás, hogy ha valakik ki merik nyitni a szájuk ebben a veszélyesen polkorrekt kultúrában, akkor azt lehurrogják, hanem legalább meg kellene vizsgálni, hogy van e alapja annak, amit mondanak. A zsigerből elutasítás ugyanolyan előítéletesség, mint mondjuk a rasszizmus.

marosy 2015.11.16. 08:05:05

Bezzeg a prosti anyád.

Proud Mary 2015.11.16. 08:08:16

jaja, egy igazi demokrata hozzáállást láthatunk: neki fura, h egyeseknek van saját véleménye

Proud Mary 2015.11.16. 08:16:53

<a href="http://kepkezelo.com/viewer/v2ztrjk0imxxah6a1hg5.jpg"><img src="http://kepkezelo.com/images/v2ztrjk0imxxah6a1hg5_thumb.jpg" border="0" alt="v2ztrjk0imxxah6a1hg5.jpg" /></a>

Kampfer 2015.11.16. 08:34:21

@Petrovai: Szerintem nyugodtan vissza lehet venni az arcból! Mérhetetlen támogatottságú, ostobaságokat erőltető és illúziók közt csapongó, párszemélyes politikai csapatocska (szervezetnek azért ne nevezzük) tökéletes ismeretlenségben megbúvó tagja tanúsíthatna némi önmérsékletet (ha már alázatra képtelen is)! Igaz, csak kommentelők vagyunk, de ismét el fog jönni a pillanat, amikor a mérlegre lesznek téve! És ha van önben realitásérzék (szerintem nincs), akkor elsőkörben megköszönné azt a megelőlegezett bizalmat, amire SEMMILYEN formában sem szolgáltak eddig rá! Sanszos, hogy az a pillanat ott a mérlegen azt fogja eredményezni, hogy ez a szánalmas és nevetséges kis politikai csapatocska bármennyire vergődik is, mint az akasztott keszeg, úgy hullik majd ki a magyar politikai közéletből, mint a száraz nyárfalevél.
Tudom, hogy fájhat a 'bezzegmagyarok' társasága, sejtem, hogy fáj a csapatocskának, hogy az élet nap nap után torkonszarja az elméleteiket! De talán épp ezért lenne indokolt a sokkal kisebb arc és a józan realitásérzék!
Jelenleg önöket szinte mérni sem lehet! A 'bezzegmagyarok' viszont olyan válaszokat adnak, amelyeken milliók gondolkodnak el, többszázezren pedig egyet is értenek velük! Nem a szabótimikék, berkeczbalázsok és bőszanettek a mérvadók, még akkor sem, ha hangosan próbálják osztnai az észt! Inkább meg kéne tartani saját maguknak, mert szükségük lenne rá! ;-)

"Miért kell egy kerületi önkormányzati képviselőnek minderről értekezni?"
Erre a kérdésre majd a következő választás (at ön szerencséjére egy évvel később) adja majd meg a választ! Nem kívánok sok sikert...
Kamp.

MACISAJT 2015.11.16. 08:42:13

Először is, részvét minden ártatlan áldozatért.
A stadionból persze kimenekítették Hollande főkolompost, hátrahagyva az ártatlan nézőket, akiket csak az isteni gondviselés mentett meg attól hogy ne bombák tépjék őket cafatokra.

Eszembe jut az is, hogy hány százezer ártatlan civilt mészároltak már le az USA,Anglia, Franciaország "demokrácia exportjának" ürügyén, Irakban, Afganisztánban, Líbiában,Szíriában.

Meg a migránsok kapcsán az is mikor Palesztinában a múlt század elején egyesek bevándorlóknak adták el földjeiket(utóbbiaknak a földvásárlásban anyagi segítségükre volt bizonyos Edmond de Rothschild), nem is álmodtak arról hogy egy évszázad sem kell és atombombák árnyékában, falakkal körbezárva, Gázába beszorítva és időnként lemészárolva, amúgy meg milliószámra földönfutóként élhetik leszármazottaik az életüket....

Szóval, ha ez így megy tovább, a világ el fog pusztulni.
Mert erőszak az bizony csak további erőszakokat szül.

Bafana 2015.11.16. 08:45:28

"hátralevő életemet is köztetek kell leélnem..."
Neeee!!! Muszájból ne! Senki nem fog a buksidhoz fegyvert.
Te, bezzeg párbeszédes!

2015.11.16. 08:51:27

@E.Katolnai: Ha jól emlékszem de Gaulle mondta, hogy Franciaországnak nincsenek barátai, Franciaországnak csak érdekei vannak. Nos francia külpolitika már jóval e kijelentés előtt bizonyította a kijelentés igazságát. A franciáknak az első háborút követően az volt az érdeke, hogy minden eszközzel Németországot gyengítsék, szövetségi rendszerét szétbomlasszák. Trianon nagy részben ennek volt köszönhető, nem annak, hogy a franciák utáltak minket. Egyébként mindent és mindenkit utálnak, ami nem francia, a mai napig.

Hókirályfi 2015.11.16. 09:00:04

Jó írás, egyetértek vele

♔bаtyu♔ 2015.11.16. 09:00:21

"Tekintve, hogy hátralevő életemet is köztetek kell leélnem.."

Nekünk pedig köztetek.

MACISAJT 2015.11.16. 09:03:59

Akkor kell valamit csinálni, ha biztosak vagyunk benne, hogy sikerrel is járunk. A kora újkor óta van a katolikus egyháznak egy doktrínája arról, hogy mi az igazságos háború. Ebben szerepel az is, hogy azt tekinthetjük igazságos háborúnak, amit meg is lehet nyerni. Ha nem lehet megnyerni a háborút, akkor nem szabad belekezdeni. Függetlenül attól, mivel kecsegtetne amúgy egy győzelem.

Az Egyesült Államok is belekezdett a háborúba Irakban, holott minden szakértő ellene beszélt. Az eredmény több százezer halott, egy teljesen szétvert ország, és gyilkos rablóbandák mindenfelé. A politikai döntéseknek következményeik vannak, azokat észben kell tartani.

Franciaországnak sürgős volt Líbiát szétbombáznia,
nehogy Kadhafinak eljárjon a szája hogyan finanszírozta Sarkozy kampányait...

Szíria, Afganisztán, hasonló példák.
Tessék megnézni a Rambo 3 c. hollywoodi produkciót, ott még a tálibok a jó fiúk...
Most nézem, a kurdokat támogatja a művelt nyugat, őket fegyverzi.A kurdokat(!).
Azt hiszi valaki hogy ezekből nem lesz egy új Iszlám állam?

Vagy. Montenegró, amely ma nem más, mint egy csempészparadicsom, vagy a Balkán államainak nagy része, ahonnan a Nyugat-Európa felé irányuló drogkereskedelmet irányítják, vagy Ukrajna, ahol a legsötétebb maffiózók vívják a polgárháborújukat.

♔bаtyu♔ 2015.11.16. 09:04:12

Van benne valami nagyon undorító cinizmus, ahogy Sorosék médiája egyöntetűen ugrott őrjöngve és nácizva mindenki ellen, aki csak egy kicsit is akarta szabályozni a muszlim bevándorlást, majd aztán most "együttérezve" azokkal az áldozatokkal, amelyek megölésében nem kicsi közvetett részük volt, francia színekbe borítják a netet.

Az emberek többsége ezt látja, szerintem te is, csak te "nem akarod" látni.

Palma de... 2015.11.16. 10:04:06

@Petrovai: "Tekintve, hogy hátralevő életemet is köztetek kell leélnem"
Ez olyan nagyképű és lenéző másokkal szemben, amit nem hiszem, hogy megengedhetsz magadnak! Nem, valóban nem kell itt élned, ha te ennyire felsőbbrendű lény vagy! Ha nem érted a magyarság történelmét és fájdalmát! Nem vagy több egy seggnyalónál, akiből, mint a történelem folyamán annyiszor, most is sok van e hazában! Biztos nagyon okos vagy, de nekem nem jött le!

csak egy néző 2015.11.16. 10:19:51

@Advanced Flight:
Azért belegondoltál, hogy egy idióta karikatúra újság alapján mondasz ítéletet egy nemzetről?
Ez olyan, mintha a magyarokat csak a kuruc infó, vagy csak a demokrata, vagy csak a magyar hírlap, vagy csak a magyar idők, vagy csak az index alapján mondanának ítéletet rólunk.

csak egy néző 2015.11.16. 10:21:20

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
Birka pásztor, már egyre inkább elhatalmasodik rajtad a betegség. Legalább az állatorvosnak mutasd meg magad.

mikerbiker 2015.11.16. 10:28:23

Ez a terrortámadás pontosan azért történt Párizsban, ami miatt most vadul trikolorozik a fél világ. Mert azt hiszik páran, hogy a büdösnagy liberalizmus jegyében (nekik)mindent lehet,és semmiféle következménnyel nem kell számolni. Viszont amint gáz van,azonnal a világ összes többi része,összes nem liberális politikusa,és még a nem libling kommentelők is mind genyók, és nézzétek micsoda kiváló emberek vagyunk Mi, és milyen mocsok, aki NEKÜNK ellent mer mondani.Húzzuk csak meg a párhuzamot a Charlie Hebdo karikatúrája és Frau Merkel muszlim nőként ábrázolása között.... milyen médiavisszhangja volt a két dolognak... érdekes nem?

A Posztoló kiváló politikai adottságait dicséri, hogy már-már Schiffer-i magasságokba emelkedve fordítja a maga(és pártja)javára mások nyomorát,miközben pontosan azt teszi(csak feltünés nélkül)ami ellen felszólal... Good job. Sajna ezt a posztot a menekültek nemigen olvasgatják,de az MSZP-s spanok szinte biztosan,nekik viszont elég lett volna ennyi:
www.youtube.com/watch?v=po1GUcxSqyo

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.16. 10:43:06

A posztoló kikéri magának, hogy mások nem értenek vele egyet. Kb. erről szól a poszt, ha kihámozzuk a lényeget.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.11.16. 11:03:08

A franciák '78-ban Argentínában 3:1-re, '86-ban Mexikóban pedig 3:0-ra verték meg a magyar válogatottat. Utóbbi meccsen, ha leadják az egyik pontot, akkor továbbjuthattunk volna, de nem. Ebből is látszik, hogy nem szeretnek minket.
Mi ebből a tanulság?
Jobban kellett volna fociznunk...

Advanced Flight 2015.11.16. 11:10:12

@csak egy néző: ez a poszt éppen ezt csinálta, amit kifogásolsz, úgyhogy a szerzőnél reklamálj :-)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.16. 11:19:35

Magyarország Európa része, de nem mindegy, melyik Európáé. Az óceánon túl nem Európa van, csak szólok. Keletre pedig Európa van még sokáig.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2015/11/uj-europa-program.html

Petrovai 2015.11.16. 11:24:50

Kedves "bezzegmagyar"-közösség!
Azt ugye levettétek, hogy ez a poszt nem a bevándorlásól, nem az iszlámról, még csak nem is Trianonról szól, hanem arról, hogy az a magatartás, amit egy szövetségesünket ért terrortámadás kapcsán oly vehemensen támogattok mennyiben használ országunknak, mennyiben segít szövetségek építésében és megtartásában a kibontakozó válság kellős közepén. Ebből az eredeti szempontból érdeminek szinte csak @...elmúlik... és @MACISAJT kommentjei tekinthetők.

Ahogy egy korábbi posztomban írtam is, "mindenki gondolhat persze bármit a helyzetről", nem kérem ki magamnak a "más véleményt" - épp ezért vissza is utasítom mindazok kommentjeit, akik valamiféle véleményterrort látnak az írásomban -, mindössze elmondom, szerintem hol hibádzik a az érvrendszeretek. Nem látom ugyanis az alternatívát! Vagy szerintetek az elkövetkező válságos időszakban számunkra a legcélravezetőbb, ha egyedül vívjuk meg a harcot? Esetleg tényleg egy orosz szövetségben látjátok a jövőt?

nnnnnnnn 2015.11.16. 11:28:15

@Petrovai: orosz szövetség mindenképp életképesebb mint a picsogó fürdőskurva eu-val szövetkezni.

Petrovai 2015.11.16. 11:29:04

@$$$=$$$: Ez legalább egyenes beszéd, vitaalap! :-)

Petrovai 2015.11.16. 11:30:50

@Palma de...: milyen érdekes, hogy ugyanannak a mondatnak a második tagmondatát, a szöveg folytatást nem idézed be. Hja, hogy az nem fér a "képbe" ... szomorú!

torró 2015.11.16. 12:08:16

ALBERT CAMUS (1913-1960) francia nobeldíjas író – Párizs, 1957 októbere:

„… A magyar vér oly nagy értéke Európának és a szabadságnak, hogy óvnunk kell minden cseppjét. …A szabadság mai évfordulóján szívemből kívánom, hogy a magyar nép néma ellenállása megmaradjon, erősödjön és a mindenünnen támadó kiáltásaink visszhangjával, elérje a nemzetközi közvélemény egyhangú bojkottját az elnyomókkal szemben. …A legázolt bilincsbe vert Magyarország többet tett a szabadságért és igazságért, mint bármelyik nép a világon az elmúlt húsz esztendőben. Ahhoz, hogy ezt a történelmi leckét megértse a fülét betömő, szemét eltakaró nyugati társadalom, sok magyar vérnek kellett elhullnia – s ez a vérfolyam most már alvad az emlékezetben.”

„…The Hungarian blood is such a
Ez egy töredéke a cikknek amiben ezek a sorok találhatóak! Itt a link, és kérnék mindenkit feltétlen nézze át meglepő írások vannak rólunk Magyarokról!!!
intermatrix.hu/from-hungarians
A poszt nagyon jó!!

Kampfer 2015.11.16. 13:01:59

@Petrovai: 1. A reakció, amire magam is reagáltam, egy elég nagyarcú 'leoltásnak' tűnt, ami azt sejteti, hogy 'fedezet nélküli a csekk'! Ez a pm esetében egyébként igaz is!
2. A 'szövetségesi' magatartásról: amennyiben a szövetségesi magatartás azt jelenti, hogy a saját véleménnyel, a polgárok véleményével ellentétesen kell cselekednünk, veszélnek kitéve a társadalmat és az országot, akkor azt a szövetséget szó nélkül föl kell rúgnunk! Amit ez a juncker és ez a merkel akar ránk tolni 'szövetségesként' a szolidaritás köntösébe bújtatva, az pedig ellenkezik a magyarok szándékával, érdekeivel és veszélyt jelent a lakosságra és az országra. Ezt szó nélkül föl kell rúgni! A közös megoldásban van a kulcs! De a közös megoldás a közös védekezést kell jelentse és nem a közös elhülyülést! Ez az, amit a V4-ek és talán Szlovénia is megértett. És ha szövetséget keresünk, olyanokkal szövetkezzünk, akik hasonló érdekek és értékek mentén cselekednek! És ez jelenleg NEM AZ EU és nem az agyhalott német és brüsszeli politikai elit!
3. A magyarországi belpolitikában az az oldal, amelyhez a pm is tartozik, következetesen a brüsszeli elit mellé állt! A már hónapok óta tehetetlen, ülésező és tanácskozó, de végtelenül arrogáns és demagóg európai és brüsszeli elit mellé! Erről kár is nagyon vitázni, mert ezek tények. Egyelőre úgy tűnik, ezt megfelelő támogatottsággal honorálta is a társadalom, remélem ezt '18-ban majd valódi parlamienti arányokkal is képviselve láthatjuk majd!
Kamp.

high up! 2015.11.16. 13:28:53

Azért hogy örülhet most a fidesz csürhe: a SZABADSÁGHARCUK EURÓPA ELLEN egyre több sikert ér el, a fundamentális KELETI-NYITÁS TESTVÉRPÁRTJAIK már adtak is egy kokit Párisznak.

Nagy ünnepe ez az Orbaneszku által vezetett Európai Neonáciknak. Meg a Putyin gazdinak.

FOLYTASSUK!

high up! 2015.11.16. 13:37:07

@$$$=$$$: "orosz szövetség mindenképp életképesebb mint a picsogó fürdőskurva eu-val szövetkezni"

Az a szép bennetek, genetikai cselédnépségben, hogy 2010-ig hektoliternyi mennyiségben habzott a pofátok a ruszkik ellen, a hazát a ruszkiknak kiárusító ballibsik ellen, a Nemzethalál ellen. Oszt jött Orbaneszku gazditok, oszt rátok parancsolt, hogy 2010-től mindezen dolgokban már a seggét kell kinyalnotok a KOndukátor eftársnak, ti meg ostoba betanított majomkémt még mutogatjátok is az agysorvadt cseléd életeteket a nyilvánosság előtt.

FOLYTASSUK!

Bafana 2015.11.16. 13:37:55

@Petrovai: "a magatartás, amit egy szövetségesünket ért terrortámadás kapcsán oly vehemensen támogattok "
:o
:o
:o
Ilyet ki az a barom, aki támogatott?
A liberálisokkal az a baj, hogy egy-egy történelmi eseményt úgy állítanak be, mintha nem lett volna előzménye, nem lenne következménye és semmi összefüggésben sincs semmivel. Hitler is csak úgy a Marsról idepottyant. Eszszercsak lett. Unatkozott, irtani kezdte a zsidókat. Azért őket, mert azt húzta a kártyajátékból.
A mostani párizsi terror igenis összefügg sok mindennel. Nem illik épp most erről beszélni, de a franciáknál sovinisztább nemzet nem nagyon létezik a világon. Ez összefügg Trianonnal, az algériai politikájukkal, Líbiával, de még az 1789-es történésekkel is.

N. Barbie 2015.11.16. 13:40:41

@high up!: Azert ahhoz meg magyargyulolo, ostoba ballib oldalon is kell gyomor, meg jo vastag bor, hogy mar a parizsi merenyleteket is orban meg a "nacik" nyakaba varrd, veluk mosd ossze.
Elmebeteg.

N. Barbie 2015.11.16. 13:44:07

@high up!: Az meg a hab a tortan, hogy a kommunistabol atvedlett "demokratak", a koponyegforgatasuk ota a nyugat es az usa valagat fenyesre nyalva me`g masokat oktassanak ki cseledsegbol meg s*ggnyalasbol...

Bafana 2015.11.16. 13:49:19

@high up!: Lapozz!
A Világ azóta megváltozott és folyamatosan változik.
A törökökre se hatagudj Mohács miatt és Mongóliának sem aktuális egy hadüzenet.
Aki a jövő Magyarországában, vagy Európájában gondolkodik, az nem hagyhatja ki Oroszországot. A Pápai hús sem ment volna tönkre, ha nem birkamód követjük a Zeróppajiúnijót és keletre megyünk.

Proud Mary 2015.11.16. 13:51:14

@high up!: szevasz náci, na mizu, gép elé engedtek?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 14:09:02

A tragédiát akarod felhasználni a marginális pártocskád megélhetési politikusai népszerűsítéséhez?
Szánalmas.

eßemfaßom meg áll 2015.11.16. 14:14:03

"Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt önkormányzati képviselője vagyok a XVIII. kerületben. "

ez megmagyarázza a posztot

eßemfaßom meg áll 2015.11.16. 14:16:06

bezzegazoroszaknemsajáltákozni rossz

bezzegmagyarozni jó

eßemfaßom meg áll 2015.11.16. 14:22:17

Egy posztot esetleg arról, hogy a az egyik merénylő már bizonyítottan a migránsáradattal jött az EU-ba Görögön keresztül, még regisztrálva is lett?

vagy ez ciki lenne mert eddig arról szól a balszélső kommunikáció, hogy hülye az aki szerint az ellenőrizetlen tömeg ideális a terroristáknak mer azok ugyis a bizniszklasszon jönnek repülővel mer vanrápénz?

GQ 2015.11.16. 14:26:48

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: a k#rva anyádat szarházizod te f@szkalap! de most komolyan?! micsoda egy igazi gyökér vagy! ha másért nem, emberségből nem mondok ilyet, baszki...

GQ 2015.11.16. 14:30:02

@Barbaarb: igen? valószínűleg azok a franciák és külföldiek ártottak pont mo-nak, akik ott életüket vesztették, örökre nyomorékok lettek, esetleg csak vegetálnak az életben. valóban, minden valószínűséggel pont ők voltak...

2015.11.16. 15:13:29

@E.Katolnai: Ja, még azt a gaz Rákóczit is befogadták.

2015.11.16. 16:56:35

"A most Franciaországot ért támadás - bár a célország megválasztása minden valószínűség szerint nem véletlen - nem egyszerűen a franciák megbüntetése, hanem az európai kultúra, életmód, erkölcs- és értékrend, a viszonylagos jólétünk és békénk elleni támadás."

Tulajdonképpen a posztnak ez a lényege. Valamint az, hogy meghalt több mint 150 ember, akik többségükben szórakozni vágyó fiatalok voltak, kiknek az életében a napi, sőt egyáltalán a politika nagy valószínűséggel a legkisebb szerepet játszotta. Akik franciák voltak, de lehettek volna németek, angolok, belgák, lengyelek, de horribile dictu magyarok is. Európaiak voltak, most ez a fontos. Érezzünk bármit is más nemzetek iránt, ezeket az érzéseket most egy kicsit háttérbe kellene szorítani.

Kampfer 2015.11.16. 18:52:28

@Petrovai: Hja, hogy a 'teljes kép' persze az ön mondandójába sem fért bele...? Ugye milyen irritáló érzés, amikor az ember ellen fordítják ugyanazt a fegyvert, amivel leginkább harcolni szokott...?! A 'szó' és az írás fegyverét! A pm ebben jeleskedik, hasonlóan a többi 'demokratikus' (phejjj) ellenzéki erőhöz! Persze ez is érthető valahol, hiszen más eszköz nem nagyon áll rendelkezésre, igaz? Mérhetetlen támogatottság, agyhalott politikai ötletek (alapjövedelem... omg!) és akár még a magyar társadalommal is szembe menni a libbant brüsszeliek foscsíkját szagolgatva, csak hogy valami publicitásunk legyen!
És akkor előjönnek olyan ötletekkel és politikai mondanivalóval, amit józan ember a mai magyar társadalmat picit is ismerve csak egy olyan ember ötletének tarthat, aki előtte a stadion gyepéről minimum a 16-os csíkját felszívta...! Mindezt a szabótimike kommunikációjával tálalva! Ha csak egy takarítónő képviselné önöket a pestlőrinci önkormányzatban, az is erős felülreprezentáltság volna! A legjobb dolog, ami a Schifferékkel történt az az, hogy ezt a pm nevű rosszindulatú tumort eltávolították róluk! Viszlát a 0,2%-on! Ámen!
Kamp.

Palma de... 2015.11.16. 21:22:37

@Petrovai: "Tekintve, hogy hátralevő életemet is köztetek kell leélnem, sőt reményeim szerint utódaim is ezt az országot fogják lakni és építeni - méghozzá a ti utódaitokkal együtt - nem tehetem meg azt, hogy ignorállak benneteket, mondván: nem vagytok részei az életemnek, a ti világotok nem az én világom, az egy másik Magyarország."
Beidéztem, nem lett jobb! Nagyképű seggfej!

Barbaarb 2015.11.17. 11:28:45

@GQ:

Te is szalmabábbal harcolsz? Írtam én olyat, hogy ezek az ártatlan franciák ártottak Magyarországnak?
Attól, hogy bennem él egy rangsor a nemzetek között, annak alapján, hogy azok hogyan viszonyultak hozzánk, nem jelenti azt, hogy magát az állampolgárokat elítélném, vagy örülnék a kínjuknak.
süti beállítások módosítása