Alig huszonnégy órája, hogy a BKK partizánakcióba kezdett a Gilice téren, és ezzel hatalmas káoszt, balesetveszélyt valamint tekintélyes forgalmi dugót idézett elő ma reggelre. Az már szinte bizonyosra vehető, hogy a csak a tömegközlekedés számára engedélyezett szembeforgalom egy kvázi-körforgalomban tévút. Ma délelőtt már rendőri irányítás kellett a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtéséhez - nem gondolom, hogy ez lenne a helyzet megfelelő orvoslása.
Évek óta mondjuk, hogy egy egyszerű kör(be)forgalmat kell kialakítani (mivel a "körön" belülről is engedélyezni kell a behajtást, így valódi, KRESZ-szerinti körforgalom nem jöhet szóba), amit rendre azzal söpörtek le, hogy a nagyobb forgalmú Petőfi és Cziffra György utcák így még jobban "beállnának" a Péterhalmi útról érkező forgalom miatt, illetve a tömegközlekedési járművek így alárendelt utakra szorulnának vissza, és többet is kéne futniuk, mint eddig.
Az utolsó érvvel nem lehet vitába szállni, de az első kettővel igen. Létezik ugyanis bevett gyakorlat ilyen esetekre, mégpedig "szélforgó-rendszerrel" történő kialakítása a kívánt elsőbbségi rendnek. Ahogy a képen is látható, ezt nem is szükséges következetesen végigvinni a kör minden becsatlakozó ágán, elegendő a preferálandó helyeken alkalmazni a sávelhúzásokat. Nem biztos, hogy épp a képen látható megoldás az üdvözítő. Lehet, hogy a Cziffra György utca sem igényel ilyen rávezetést - ezt a kérdést forgalomszámlálási adatok ismeretében lehet eldönteni -, de az midnenképpen jól látszik, hogy a Gilice tér méretei lehetővé teszik ezt a megoldást. Mindenképpen barátságosabbnak és biztonságosabbnak tűnik, mint akár a korábbi, akár a jelenlegi ad-hoc kísérlet.
Fontos még a gyalogátkelőhelyek megoldása, amiben a kiemelt szintű terelőszigetek ugyancsak hatékony segítséget nyújthatnak.
Szívesen fogadok véleményeket, érveket pro és contra egyaránt!