Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi alpolgármestere vagyok.

2010-2019 között önkormányzati képviselőként, a 2019 évi önkormányzati választások óta pedig a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának jóvoltából külsős alpolgármesterként végezhetem munkámat a kerület érdekében. Építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a terület- és település-fejlesztés, környezetvédelem és a fővárosi kapcsolattartás tartozik alpolgármesteri portfóliómba.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

2019 (2) 56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (10) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (6) Bókay iskola (1) Budapest (4) civil (1) COVID-19 (2) csapadékvíz (1) csatorna (2) csatornázás (3) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) egyesült ellenzék (1) együttműködés (2) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) érdekérvényesítés (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) Flór Ferenc utca (1) főpolgármester (1) forgalomszervezés (2) Főváros (3) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) Grren Belt (1) gyermekéhezés (1) Halmierdő (2) helyi politika (21) hírek (13) iskola (5) Karácsony (3) Karácsony Gergely (4) kéményseprés (1) kerület (1) KKK (1) környezetvédelem (8) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (2) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Külső Kerületi Körút (1) Kunhalmi (4) Kunhalmi Ágnes (5) lakásépítés (1) Lakatostelep (1) lakópark (1) Lévai (1) Liptáktelep (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) MIBU (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkéntesek (2) önkormányzati választás (4) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (73) Párbeszéd Magyarországért (89) Párizs (1) Pestszentimre (3) Pestszentlőrinc (9) Péterhalmi erdő (3) Petrovai (4) Petrovai László (4) PM (83) polgármester (2) program (2) Rendessytelep (1) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) Szaniszló (4) Szaniszló Sándor (4) tájékoztatás (6) team Szaniszló (1) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (61) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) választás 2019 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (3) Zöld Gyűrű (1) Címkefelhő

Feedek

Alig huszonnégy órája, hogy a BKK partizánakcióba kezdett a Gilice téren, és ezzel hatalmas káoszt, balesetveszélyt valamint tekintélyes forgalmi dugót idézett elő ma reggelre. Az már szinte bizonyosra vehető, hogy a csak a tömegközlekedés számára engedélyezett szembeforgalom egy kvázi-körforgalomban tévút. Ma délelőtt már rendőri irányítás kellett a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtéséhez - nem gondolom, hogy ez lenne a helyzet megfelelő orvoslása.

Évek óta mondjuk, hogy egy egyszerű kör(be)forgalmat kell kialakítani (mivel a "körön" belülről is engedélyezni kell a behajtást, így valódi, KRESZ-szerinti körforgalom nem jöhet szóba), amit rendre azzal söpörtek le, hogy a nagyobb forgalmú Petőfi és Cziffra György utcák így még jobban "beállnának" a Péterhalmi útról érkező forgalom miatt, illetve a tömegközlekedési járművek így alárendelt utakra szorulnának vissza, és többet is kéne futniuk, mint eddig.

Az utolsó érvvel nem lehet vitába szállni, de az első kettővel igen. Létezik ugyanis bevett gyakorlat ilyen esetekre, mégpedig "szélforgó-rendszerrel" történő kialakítása a kívánt elsőbbségi rendnek. Ahogy a képen is látható, ezt nem is szükséges következetesen végigvinni a kör minden becsatlakozó ágán, elegendő a preferálandó helyeken alkalmazni a sávelhúzásokat. Nem biztos, hogy épp a képen látható megoldás az üdvözítő. Lehet, hogy a Cziffra György utca sem igényel ilyen rávezetést - ezt a kérdést forgalomszámlálási adatok ismeretében lehet eldönteni -, de az midnenképpen jól látszik, hogy a Gilice tér méretei lehetővé teszik ezt a megoldást. Mindenképpen barátságosabbnak és biztonságosabbnak tűnik, mint akár a korábbi, akár a jelenlegi ad-hoc kísérlet.
Fontos még a gyalogátkelőhelyek megoldása, amiben a kiemelt szintű terelőszigetek ugyancsak hatékony  segítséget nyújthatnak.
Szívesen fogadok véleményeket, érveket pro és contra egyaránt!

Címkék: ügyek forgalomszervezés Budapest BKK Párbeszéd Párbeszéd Magyarországért PM Gilice tér

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr787681940

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gilice tér - megoldották? 2015.08.14. 12:10:36

Nagyon úgy néz ki, hogy másodszorra sikerült! A Gilice téri új forgalmi rend egyelőre osztatlan sikert arat mind az autósok, mind a közösségi oldalakon kommentelők kör&eac...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szavazo26 2015.08.07. 19:18:41

Hát ez amit most hoztak össze hangzásra rettenetes... el sem tudom képzelni mi lehetett ott... Ami a legrosszabb hogy amikor a Ciffra György út felől jöttem eddig ki tudtam kerülni a dugót a Közdűlő utca felé, most meg kvázi belekényszerítenek...

A vázolt megoldás nem rossz annyit módosítanék hogy a belső sávot nem szüntetném meg sehol. Ami probléma vele hogy körforgalomban sávokat váltani nem túl kellemes...

Én amúgy nem vagyok benne biztos hogy ha csak simán körforgalommá alakítanák akkora dugó lenne, hiszen két sávos lenne a körforgalom

Petrovai 2015.08.07. 22:37:12

@szavazo26: A jelenlegi megoldás biztosan nem jó, az eddigin pedig változtatni kellett.
Az, hogy az általam vázolt mennyiben felel meg a forgalom támasztotta igényeknek, nem tudom. Ezért is gondolom, hogy csak hiteles forgalomszámlálás eredményeinek birtokában, elfogulatlan, nem fals megbízói igényeket, hanem a tényeket szem előtt tartó szakértők munkáján keresztül juthatunk optimális megoldáshoz.
A jelenlegi káosz annak köszönhető, hogy a BKK a saját járműveit igyekszik helyzetbe hozni, de csak a minél rövidebb útra gondol, a balesetveszélyre, és a személygépkocsival, kerékpárral, illetve gyalog közlekedőkre nem.

Körforgalomban nehéz sávot váltani, ez igaz. de az általam vázolt forgalmi rend nem körforgalom, nem egyenrangúak a sávok, egyértelműek az elsőbbségi viszonyok. Ez azért könnyít valamit a helyzeten. Ezzel együtt: tervezze meg, aki valóban ért hozzá. Egy a lényeg: jó legyen! :-)
süti beállítások módosítása