Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi alpolgármestere vagyok.

2010-2019 között önkormányzati képviselőként, a 2019 évi önkormányzati választások óta pedig a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának jóvoltából külsős alpolgármesterként végezhetem munkámat a kerület érdekében. Építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a terület- és település-fejlesztés, környezetvédelem és a fővárosi kapcsolattartás tartozik alpolgármesteri portfóliómba.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

2019 (2) 56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (10) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (6) Bókay iskola (1) Budapest (4) civil (1) COVID-19 (2) csapadékvíz (1) csatorna (2) csatornázás (3) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) egyesült ellenzék (1) együttműködés (2) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) érdekérvényesítés (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) Flór Ferenc utca (1) főpolgármester (1) forgalomszervezés (2) Főváros (3) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) Grren Belt (1) gyermekéhezés (1) Halmierdő (2) helyi politika (21) hírek (13) iskola (5) Karácsony (3) Karácsony Gergely (4) kéményseprés (1) kerület (1) KKK (1) környezetvédelem (8) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (2) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Külső Kerületi Körút (1) Kunhalmi (4) Kunhalmi Ágnes (5) lakásépítés (1) Lakatostelep (1) lakópark (1) Lévai (1) Liptáktelep (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) MIBU (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkéntesek (2) önkormányzati választás (4) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (73) Párbeszéd Magyarországért (89) Párizs (1) Pestszentimre (3) Pestszentlőrinc (9) Péterhalmi erdő (3) Petrovai (4) Petrovai László (4) PM (83) polgármester (2) program (2) Rendessytelep (1) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) Szaniszló (4) Szaniszló Sándor (4) tájékoztatás (6) team Szaniszló (1) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (61) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) választás 2019 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (3) Zöld Gyűrű (1) Címkefelhő

Feedek

03.
'13 február

Requiem

Petrovai  |  Szólj hozzá!

A történtek képviselői blogom fennállásának eddigi legolvasottabbblogbejegyzését szülték. Úgy gondolom, érdemes visszatekinteni az elmúlt évre. Megnézni, mennyiben vállalható mindaz, amit akkor, első felindultságomban a világhálóra zúdítottam. Kiábrándító a kép:

Nem akarom megkerülni a kérdést, ugyanakkor túl sok szót itt most nem vesztegetnék rá, mert e bejegyzésnek nem ez a témája, de tény: az akkori bejegyzés visszautal az egy hónappal korábban - tiszta időutazás, nem? -, az LMP XVII. kongresszusán hozott stratégiai döntésre, tehát ha a történteket vizsgáljuk, ki kell térnünk az LMP-ben lezajlott változásokra is. Ezt e bejegyzés végén meg is teszem, de nézzük előbb a hajdan volt magyar légitársaság megszűnésével közvetlenül és közvetetten összefüggő fejleményeket!
 
Az írtam akkor a forgalom várható visszaesése kapcsán, hogy:

"Azt hiszem, nehezen cáfolható állítás az, hogy ez a mérték van akkora, hogy kiesése képes döntően befolyásolni a repülőtér gazdaságos működését. És innen nincs megállás. A forgalom csökkenése nem csak a repülőtér, hanem a rátelepült, vagy települni szándékozó gazdasági szervezetek sorsára is döntő hatással lesz. A már meglevők létszámleépítésekkel, a szolgáltatások "racionalizálásával", visszafogásával reagálnak majd, ... Nem sorolom tovább:
Fájni fog! Fájni fog az egész országnak, de különösen kerületünknek."

Ez sajnos beigazolódott. Elbocsájtások, leépítések követték egymást - nem csak a megszűnő MALÉV-nál, hanem mindazon vállalkozásoknál, melyek lazán vagy szorosan kötődtek a hajdan  volt magyar légitársasághoz.

 
(saját fotó)
A visszaesés olyan mértékű volt, hogy végül Ferihegy-I bezárni kényszerült. Túl az újabb elvesző kerületi munkahelyeken rendkívüli kiadásokat is keletkeztetett kerületünkben ez a körülmény, ugyanis az I. terminál bezárásával a repülőtér üzemeltetője leállítja a hőközpontot, így április 1-ével megszünteti a hőszolgáltatást a volt MALÉV Sporttelepen. Nem tervezett beruházással új hőközpont létesítésébe kellett kezdjünk - öröm az ürömben, hogy megújulókra alapozott fűtési módot valósítunk meg: pellett-kazánokkal biztosítjuk a kieső hőigényt.
Mindeközben nagyságrenddel csökken a reptértől befutó iparűzési adó, támogatási szerződésektől, szponzorációktól áll el a repteret üzemeltető, eleddig bőkezű  kerületi nagyvállalat. (Szegény embert még az ág is húzza: a kerületi TOP3 másik tagja, a DUNAFERR is bedobta az év folyamán a törölközőt!)
Ahogy az előre látható volt, nemzetgazdasági hatásai is voltak a MALÉV megszűnésének: válságba, csőd közeli helyzetbe került utazási irodák egész sora, visszaesett a turizmus - elsősorban a konferencia-turizmus szenvedte meg a légitársaság megszűnését. Ez mind-mind súlyos adóforintok elvesztésével járt a központi költségvetés számára.
A csőd kihatással volt foglalkozás- és oktatáspolitikánkra is: egész szakmacsoportok szűntek meg, tömeges átképzéseket kellett indítani az egyik napról a másikra munkanélkülivé, s egyúttal sajnos hasznavehetetlen tudás birtokosaivá vált munkavállalók számára. Közben át kellett alakítani a szakképzés rendszerét is, hiszen bizonyos szakmák hazai felvevőpiaca gyakorlatilag megszűnt.
(Forrás: sport.hir24.hu)
Mindeközben az ember azon gondolkodik, hogy amikor Bernie Ecclestone rendes éves bizonytalanságait elültetve ismételttárgyalásait tartja az elkövetkezendő Magyar Nagydíjak sorsáról, miért képes az ország egy emberként szorítani a tárgyalások sikerének, miért képes belátni azt, hogy egy három napos versenynek jelentős nemzetgazdasági, és - manapság újra divatos divatos kifejezéssel élve - "ország-imázs" építő hatásai vannak? S miért nem látta be az ország vezetése, hogy a MALÉV bedőlése - nem magyar volta, hanem magyarországi bázisa okán - a közvetlenen felül mekkora közvetett kárt okoz majd az országnak?
Sok minden igazolódott be tehát abból, amit akkor leírtam, gyakorlatilag egyetlen egy dologban nem sejtéseim szerint alakultak a dolgok. Azt írtam ugyanis, hogy

" "fiúk már tudják, hol lesz a legjobb kezekben a MALÉV, ... vagy annak piaca". Nem tetszett és most sem tetszik a gondolat, de ennek ellenére most kénytelen vagyok bízni benne, hogy így van, és napokon belül szupernóvaként robban a köztudatba a Messiás!"

Ebből viszont nem lett semmi. Egy gyanús kapcsolatrendszerrel bíró, baráti felszámoló kinevezése ugyan okot adott némi találgatásokra, de ha csak ennyire futotta, az bizony annyira kisstílű, csak a csődre, a tisztítótűzből megszülethető Főnixre azonban egyáltalán nem koncentráló megoldás, amely az elmúlt két és fél év tapasztalatai és tanulságai alapján azt mondatja velem: fiúk, itt bizony kevesek voltatok, mint repülőben a vészfék!

 
(Forrás: blikk.hu)
Érkeznek hírek, hogy talán lesz újra magyar légitársaság. Érdekes módon - már akinek még az - nem a kormány által ígért módon, hanem lelkes civilek, a repülés értői és szerelmesei, valamint a projektben üzleti lehetőséget látó pénzemberek összefogásával életre hívott kezdeményezéslátszik beérni. Reménykedve várom, várjuk a híreket. A MALÉV egykori gépei ma szétszedve alusszák örök álmukat egyphoenixi repülőgép-temetőben, s egyelőre csak lelkes amatőrök szimulátorainak képernyőin láthatjuk égnek emelkedni a "kék orr"-okat!

És végül a pártügyekről - tényleg csak nagyon röviden, s csak a visszatekintés teljessége okán:
A bejegyzésben említett stratégiai döntés alapján az LMP akkor még "az ökopolitika bázisának megteremtésére és az Orbán-rendszer leváltására egyenlő fontosságú feladatokként tekintett". Mi történt azóta? A tagság a döntést szövetségépítés nélkül kísérelte meg végrehajtani, s tavaly novemberi kongresszusán már az ökopolitika bázisának kiépítését, annak megerősítését fontosabbnak tartotta, Orbán rendszerét csak annak bázisán tartotta elképzelhetőnek. A "Tisztán, egyedül!" stratégia mentén eltolódtak tehát a hangsúlyok, mégpedig általam nem kívánatosnak tartott, befelé forduló, a jelenlegi kurzus megdöntése érdekében folytatott párbeszédtől, együttműködéstől elzárkózó irányba. A párt támogatottsága stagnált, az MSZP, s vele együtt a kétpólusú politikai rendszer stabilizálódásának veszélye erősödni kezdett. Ezen az állapoton változtatni nem tudtunk a januári kongresszusunkon hozott döntésekkel sem, ami végül pártszakadáshoz vezetett. Eddig a rossz hír.
A jó hír pedig az, hogy az LMP-n belül végül már egymást blokkoló irányzatok különváltak, kivált a pártból a Párbeszéd Magyarországért Platform tagsága, és új politikai formáció megalapításába kezdett. Ha jól tesszük a dolgunkat, mindkét párt megtalálja a maga helyét a magyar politikai palettán, és az ökopolitikának erős képviseletet biztosítanak a jövőben "tisztán, egyedül", vagy "párbeszéddel, együttműködéssel".

Címkék: országos ügyek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr65393032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása