Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi önkormányzati képviselője vagyok.

A 2014 évi önkormányzati választáson a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának listájáról kerültem a testületbe. A PM két képviselővel vesz részt a munkában. Kezdetben Horváth Zsófia képviselőtársammal alkottuk a PM kerületi képviselőcsoportját, 2017 januárja óta pedig Somody László frakciónk másik tagja. Jómagam építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a Településfejlesztési és Fenntartható Fejlődés Bizottságának vagyok tagja.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (5) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (5) Bókay iskola (1) Budapest (2) civil (1) csatorna (1) csatornázás (2) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) együttműködés (1) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) forgalomszervezés (2) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) gyermekéhezés (1) Halmierdő (1) helyi politika (19) hírek (13) iskola (5) Karácsony (1) Karácsony Gergely (2) kéményseprés (1) környezetvédelem (6) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (1) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Kunhalmi (2) Kunhalmi Ágnes (2) lakásépítés (1) lakópark (1) Lévai (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkormányzati választás (1) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (69) Párbeszéd Magyarországért (84) Párizs (1) Pestszentlőrinc (4) Péterhalmi erdő (2) PM (79) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) tájékoztatás (6) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (60) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (1) Címkefelhő

Feedek

03.
'17 szeptember

Órarend

Petrovai  |  54 komment

"Környezetemben több, az általános iskolát befejező gyermek kezdi meg idén tanulmányait különböző középiskolákban. Jómagam is tanítok középiskolásokat.
Hallgatom a szülőket, nézem az órarendeket, és elborzadok: legtöbbjüknek öt tanítási napból egyszer van hét (7) órája, a többin nyolc (8) és kilenc (9). KILENC!

Emberek, kormányzat! Nooooormális?


Nem kezdeném azzal, hogy annak idején a Steinmetzbe
n jellemzően 6 óránk volt - nagy néha 7 -, mégis ember lett belőlünk, inkább pár ellenvetést mondanék:

- egy dolgozó ember munkaideje nyolc (8) óra, a diák az isokolai órák után még tanul, házi feladatot készít, azaz az órarendben leírtak csak egy részét képezik kötelező feladatainak. ARÁNYTALAN!

- 14-18 évesekről beszélünk. Ez még a tágan értelmezett gyermekkor! Miért és milyen jogon záratja le ezt bárki idejekorán? EMBERTELEN!

- És még mindig a 14-18 évesek. Életkori sajátosság a koncentráció képességének hiánya, a serdülő korral együtt járó fáradékonyság. Hogyan lenne képes többet teljesíteni, mint egy felnőtt ember. ÉSSZERŰTLEN!

- Állítólag "sportos nemzet" vagyunk. Ebbe a vízióba nem kevés közpénzt és egyéb erőforrást is invesztálunk. (Gondoljunk csak a "mindennapos testnevelés" bevezetésére az általános iskolákban, vagy a STADIONOKRA). És ennek a nemzedéknek mikor jut majd ideje - és ereje - a sportra - mikor fognak majd FOCIZNI járni? -, a kikapcsolódásra, a rekreációra? Hétvégén éjszakába nyúló bulikon? (Vagy bármikor a hét közben elhanyagolva az iskolát?) EGÉSZSÉGTELEN, KONTRAPRODUKTÍV!

Miért van az, hogy 20-30 évvel ezelőtt még meg tudták szervezni a középiskolai oktatást heti 30-33 tanórával, ma pedig erre képtelenek?

Tudom, nem ma kezdődött folyamat ez, nem okolható érte csak ez a hatalom, azt viszont el kell mondani, hogy ha valahol kellett volna reform, úgy itt biztosan! Mégis nyoma sincs! ... Mert ahogy sok más területen, úgy itt is volt más, fontosabb szempont, mint az EMBER. 
Legyenek bármilyen fiatalok, egyszer - és nagyon hamar - ők is választók és választhatók lesznek. Remélem emlékezni fognak ezekre az évekre, és okosabb döntéseket hoznak majd!"

o_rarend.png

Pár napja a fenti posztott tettem közzé csak úgy, dühömben a facebookon. Soha nem látott mértékű reakciót, nagyon sok értékes hozzászólást váltott ki szülőkből, diákokból, pedagógusokból egyaránt. Kaptam néhány privát levelet is az ügyben. Ezek közül szeretnék most egyet megosztani veletek, melyet egy gimnáziumban tanító ismerősöm küldött a fentiek kapcsán:

" Itt mondom el neked, hogy ez csak rosszabb lesz és a hatása beláthatatlan mind az egyénre mind a társadalomra. Ha akkor redménye lett volna a tüntetésünknek vagy a tisztelt szülők veszik a fáradtságot és mellénk állnak a számtalan tüntetés alkalmával, mára nem itt tartanánk. No de sebaj! Megvárjuk, amíg mindenki érintve érzi magát és akkor - de csak akkor - robban a bomba. Nem túlzás, mert a gyerekek ezt a terhelést csak ideig óráig bírják. A tapasztalatom szerint még az őszi szünettel együtt is a december elején megérkezik a "tüszős mandula", aztán január végén az influenza járvány, egyre gyakoribb a mononukleózis - ami korábban nagyon ritka volt -, és a vírusos tüdőgyulladás. Persze még plusz a tornaórák állandó kisérője a törött végtagok, bicegő gyerekek, akik mostanra már nem gipszben hanem korházban végzik.
És ez csak a fizikai állapot. A Mentálisról már ne is beszéljünk! A szorongó, magát alul értékelő, amúgy kiváló képességű gyerek, akiket megnyomorít az a tapasztalat, hogy bármennyire is akarja, nem tudja megosztani magát a tanulás, az utazás, a lecke írás és a saját személyiségének igénye között. Egy hónap, és mindenki hulla fáradtan fog közlekedni. Nem a valós képességek szerinti megnyilvánulásokat kapjuk az iskolában, hanem az automata túlélő üzemmód kapcsol be azzal együtt, hogy az érdeklődés, kreativitás, lelkesedés viszont kikapcsol. Sajna nem csoda! A gimiben a 11. évfolyamban 40-42 heti óraszámról beszélünk. És akkor még nem evett, nem aludt, nem írt házit, nem járt edzésre, nem olvasott könyvet, nem rajzolt nem zenélt ... nem GONDOLKODOTT a gyerek. Szép jövő! Nem vagyok jós, de ha ez nem változik - már idén is késő lett volna -, jövőre rémes, hogy mi sül majd ki belőle. Tök' mindegy, hogy milyen iskolába jár a gyerek ..."

Az eredeti poszt:

Címkék: oktatás közérdekű országos órarend ügyek Párbeszéd Párbeszéd Magyarországért PM

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr6012801732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoisten 2017.09.04. 13:38:31

Középiskola / gimnázium???

Fiam általános iskola 3. osztályos és már van 9.-ik órája!!!!
Könyörgöm még csak 9 éves!

masada 2017.09.04. 14:01:19

Most nem azért de az én idömben is volt 0. óra (testnevelés a friss levegòn) és 9. söt 10. óra. Túléltük. Ne csináljunk puhányokat a mai gyerekekböl.

SarahConnor 2017.09.04. 14:17:53

Én a 2000-es évek elején voltam gimis egy a mai napig az országos rangsor elejére sorolt gimiben. 6 óránk volt minden nap, egyik napra pedig egyszer összejött öt óra - azaz legkésőbb egyre, fél kettőre otthon voltam. A bejárósok is kora délután otthon voltak. Csak faktos koromban lett 8. órám, de azt mi vállaltuk és tudtuk, miért. Mindenkiből ember lett. Most meg nem elég semennyi óra, a minőségük elhanyagolható, hisz gyakran semmi átgondoltság nincs mögöttük. A munkahelyemen van gyerek, aki bejárós és este hét felé ér haza. Akkor még nem csinált házit, nem pihent.

@masada: nem puhányság, fáradtság. Senki nem puhány attól, hogy fáradt. A késő délutánig hajtás ráér felnőttkorban.

masada 2017.09.04. 14:33:06

Jobb ha hozzászoknak a korán keléshez és a sok gürizéshez már. Zsebre tett kézzel senki sem lett sikeres.

berg182 2017.09.04. 14:35:48

Én 99-ben végeztem, ország top10-es szakközepében, 12. évfolyamig heti 30 órám volt, 7-6-6-6-5 eloszlásban, csak utolsó évben volt 9. órám, a matek felvételi előkészítő miatt. Azóta nem telt el olyan sok idő, ma meg már 9. osztályban is 34-35 órák vannak, de minek? Vmi nagyon el van tolva...

saci02 2017.09.04. 15:02:05

@masada: remelem gyerekedet, unokadat mar lekulted egy banyaba. Ott aztan megtanulja mi az a kutyafitty.

gyurmicsek 2017.09.04. 15:03:00

@masada: Látod, te vagy a példa, hogy miért nem jó a sok óra. :)

Vincenzo6 2017.09.04. 15:04:47

Mert a munka kevesebb lesz? Utána meg négy óra meló után csak lógnak, mert "nem bírják"

Irbisz 2017.09.04. 15:41:35

@masada: minek üljenek 9 orat az iskolapadban, amikor a szar minösegü, teljesen centralizalt oktatas szinvonala egyre katasztofalisabb, amit a nemzetközi felmeresek objektiven bizonyitanak is.
igazan okos, amolyan fideszesen masadas dolog sok idöt es agykapacitast elcseszni silany eredmenyert.
Van amikor a kevesebb a több, ez tipikusan az a helyzet. Jo tanterv es modszertan mellett heti 28-30 ora többet er, mint a mai sztahanovista, a gyerekeket kizsigerelö oraszam.
Meg ha lenne eredmenye, es modern ertekallo tudast, gondolkodast, problemamegoldast segitö oktatas lenne, amiböl profital a gyerek, vedhetö is lenne ez a rendszer.
De igy?? Csak trollok, gyerektelenek, meg idült idiotizmusban szenvedö fidesznyikek vedik ezt a rendszert.

panteon 2017.09.04. 15:45:58

@masada: Te is azért "gürizel" mert tanulatlan kretén vagy.
Ha 6 osztálynál többet jártál volna ki, nem kellene "gürizned". Ráadásul irigy hülye vagy mert azt gondolod, hogy "ha nekem güriznem kell gürizzen más is". idióta..

Treff Bubi 2017.09.04. 16:04:04

@masada: attól mert nekünk túl kellett élnünk egy szar rendszert, miért kellene bosszúból a gyerekeinkre is ugyanazt kényszeríteni?

n3spr3ss0 2017.09.04. 16:12:58

Máskülönben nem tudnák a sok fideszes és gyertyaszoó baromságot leadni nekik.

GiaMarie 2017.09.04. 16:14:09

Sziasztok, az vagyok, aki örült ennek a rendszernek :) A középiskoláról nem tudok nyilatkozni, de általános iskolában őszintén és állva tapsolok hozzá (nyilván csak konkrétan arról tudok nyilatkozni, ahova mi járunk) Egyedül nevelem a gyerekem, emiatt mindig teljes munkaidőben dolgoztam. Pokoli volt az első pár év a délután 4-re tett szülőikkel, meg a fél ötig létező tanulószobával/napközivel! Rögtön minden munkahelyen úgy indult az életem, hogy mehettem rimánkodni, hogy a szokásos és elfogadott 8-16:20 munkarend helyett hagy járjak már 7:30-15:50 rendszerben. Így lehettem az, aki a tanítónők megvető tekintetétől kísérve elsőként rúgta be a gyerekét az ajtón, és utolsóként hozta el (TÉNYLEG nem tudom, mások hogy oldják meg!) Persze mindezzel együtt járt, hogy nem tudtam munka előtt-után elmenni pl bevásárolni, gyerek nélkül, 10 perc alatt, hanem vonszolhattam magammal a nyűglődő utódomat is, aminek következtében ez fél óra lett. Nem ritkán értem be arra a suliba, hogy télen, a kezdődő sötétségben két szerencsétlen gyerek ácsorgott az iskola udvaron dideregve, mert a tanár kicsapta őket, hogy annyival is előbb vághassa be maga után az ajtót, és ne kelljen még öltöznie is a gyereknek, mikor odaérek. Semmi nem kötelezte őket az értelmes délutáni elfoglaltságra, maradt az ebéd után kivágjuk a kölyköket a beton iskolaudvarra, oszt' nyomkodjuk a telefont. Mire fél hatra hazaestünk, akkor még ott téblábolt a gyermek, hogy leckét kéne írni...nem volt őszinte a mosolyom! Ehhez képest a mostani rendszer sokkal jobb.

masada 2017.09.04. 16:16:08

legalább nem az utcán drogoznak addig is...fel kell javíttani a színvonalat és jó lesz...csak optimistán

leonyid_brezinszkij 2017.09.04. 16:20:52

@masada: Igen, és hideg salakot ettünk, egy cipősdobozban laktunk, és apám minden este meggyilkolt, mégis emberek lettünk. (Műveletlenebbeknek: ez a milliomosok nosztaliáznak című Monthy Python jelenetből van. Érdemes lenne megnézned...)
Olyanról hallottál már, hogy pedagógia? Tudod, ez a tanítás tudománya. És e szerint például vannak olyan megdöbbentő dolgok, mint például az életkori sajátosságok. Ezek közé tartozik az is, hogy a különböző korú gyerekek figyeleme és munkabírása kisebb, mint egy felnőtté (döbbenet!). Sőt, olyan hihetetlen dolgot is állít ez a tudomány, miszerint fáradt és túlterhelt diákot nem lehet hatékonyan tanítani. Na és most jön az 5 millió forintos kérdés: mire tarjuk az iskolákat? A: gyerekenvedtetésre B: gyerekmegőrzésre és szenvedtetésre C: észak-koreai átnevelő gulágok modellezésére D: oktatásra. Kérheted közönség segítségét is!
És igen, a helyes válasz a D, oktatásra! Így tehát célszerű ezt a lehető legkevésbé hatékoyan, minél több szenvedést, kudarcot, sikertelenséget okazva végezni, ugye? Ja nem. Na szóval, ha ezt az oktatás dolgot hatékonyan akarjuk csináln, akkor figyelembe vesszük ennek a pedagóa nevű tudománynak a kísérleti eredménei, mint pl. hogy a gyerek max. kb 5 órát tud aktívan figyelni. Ehhez még hozzádunk napi egy készségtárgyat (csak hogy szenvdjen egy kicsit, legyen elpazarolva az ideje, és az olyan szadisták, mint te is elégedettek lehessenek), és kijön a napi 6 óra. Mivel orbánisztánban élünk, ezért még a cocialista hazának tartoznak a büdös kölkek heti két tesiórával is, így lenne 32 órájuk, és még az is lehet, hogy másnap emlékeznének az előző nap tanultakra.
Szörnyű lenne, elismerem. Inkább tényleg menjenek, és dolgozzanak az autógyárban 12 órát, mert életre kell nevelni őket, nem elvtárs?

leonyid_brezinszkij 2017.09.04. 16:28:45

@GiaMarie: minek szül az ilyen gyereket, aki nem akar/nem ér rá vele foglalkozni?
Ha már szült, akkor nem jön-e rá, hogy egy harmadikos gyerek ad abszurdum egyedül is tud iskolába menni, meg onnan hazajönni? (Kivéve persze, ha bejárós, és a zsákfaluba napi kétszer jár a busz, ebben az esetben megkövetlek.)
Az meg már csak hab a tortán, hogy ha a saját tehetelenkedésemet megoldja, úgyhogy leszarom, ha a másik 95%-nyi gyerek ezért szív 12 éven át...

masada 2017.09.04. 16:31:43

A jövöben a robotika teljesen átszabja az ipart és a szolgáltatásokat. A 15-20% munkanélküliség a fejlett országokban teljesen normális lesz. Ezért a gyerekek a haszontalankodás helyett az iskolában üljenek és már korai kortól meg kell tanulniuk azt, amit mi később tanultunk pl. fizika bevezetése már a harmadikban, stb. Újfajta tantárgyak is kellene persze ami kreatív gondolkodásra serkenti őket. A lényeg h push-olni kell őket már a korai kortól, hogy később minél kreatívabbak, hatékonyabbak és produktívak legyenek. Így tudnak majd csak érvényesülni, különben marad a munkanélküliség. Az iskolás kor egy hatalmas és egyedülállú lehetőség a jovőjüket megalapozni. Ha elpazarolja egy gyerek akkor marad a munkanélküliség, a leszakadás, max. a sereg a jövő háborúihoz.

Csaba Bene 2017.09.04. 16:34:03

Az óráknak igy semmi értelme, nincs tudományos eredmény hogy miért ilyen hosszuak. A tanulandó előadás (amit a tanár csinál, magyarázat), hang és irásos formában fenn kellene legyen az interneten, és feladatok gyakorlásra számitógépes és tanári ellenörzéssel, lásd Khan academy. Az ajánlott terhelést meg kisérletileg mérni lehet, egyénileg változik. Persze nem mellékesen a tudományos módszert nem gyakorolják, vállalkozni nem próbálgatnak, elöadni nem adnak elő. A szétszórt órák (matek majd kémia, majd történelem) azt jelenti hogy tul sok dologra kell figyelni, egy adott témakör több szempontból való elemzése helyett. Nincs elöirt csoport gyakorlat, nincs nem szubjektiv itéletre alapuló versenyhelyzet, nincs mozgás.

Proud Mary 2017.09.04. 16:44:55

ez egy politikai poszt, nem szakmai

MaCS_70 2017.09.04. 16:49:37

@masada: Tehát már idejekorán zombikat csinálnál a gyerekekből. Dicséretes!
Persze tény, hogy működik a rövid távú felpörgetés, aminek viszont -- amellett, hogy sikeresen tönkreteszed a "hatalmas és egyedülálló" lehetőségüket egy valódi gyermekkorra -- súlyos ára lesz később, gyakorlatilag a mentálisan ép felnőttkor is tönkretehető az ész nélküli agyonhajszolással.

Mellesleg anno az egyetemen, külföldi szakirányú képzésen azt tanultam, hogy egy felnőtt hosszú távon átlag 6 óra érdemi szellemi munkára alkalmas. Rövidebb távon ez persze variálható, de nagyon gyorsan csökken a szellemi munka hatékonysága, hosszabb távon pedig akár maradandó hátrányokat is okozhat a túlterhelés. Gyerekeknél ez az idő rövidebb, a túlhajtás káros következményei pedig sokkal maradandóbbak.

MaCS

leonyid_brezinszkij 2017.09.04. 16:49:41

@Proud Mary: Tudnál esetleg egy szakmai érvet, tanulmányt, tudományos eredményt, publikációt mutatni, ami a 9. órában (ha jól számolom, ez délután 4-kor ér véget) végzett tanulás kiemelkedő eredményességéről és döbbenetes hatékonyságáról?

MaCS_70 2017.09.04. 16:51:27

@GiaMarie: Igazad van abban, hogy az iskolai rendszernek meg kell oldania a megoldás LEHETŐSÉGÉT. De azért, mert Te éppen nem tudod később iskolába vinni és korábban elhozni a csemetédet, miért kényszerítenél bárkit arra, hogy hozzád igazodjon és a srácok egész nap az iskolában rohadjanak?

MaCS

leonyid_brezinszkij 2017.09.04. 16:51:40

@MaCS_70: Hagyd, ő a fidesz hivatalos hitvallását követi: "A szakértelem komcsi trükk!"

ami szabad 2017.09.04. 16:54:20

Az 5.-es lányomnak heti 3-szor volt 7. órája. Nekünk általános iskolában, még 8-ben sem volt, egyszer sem 7. óránk. Középiskolában is csak 4-ben volt 0.+7 = 8 óránk időnként, az érettségi - felvételik miatt a 2. félévben. Azért mind tanulni, mind dolgozni mi még megtanultunk. Gyerekkorban meg a tanulás mellett a sportra, és főképpen a JÁTÉKRA kellene összpontosítani, hogy kiegyensúlyozott felnőtté válhassanak! Amikor még elsős volt a gyerek, akkor mondta, az itthon elszabadult kiabálás- rohangálásra, hogy de hát nem lehet egész nap JÓNAK LENNI! Úgyhogy én bíz' szülőként kint voltam tüntetni, mert látom a fostalicska, használhatatlan tankönyveket, és a libatömést, amit most tanításnak merészelnek hívni, holott bevésődés és összefüggés értés nélküli kényszer - libatömésnek hívhatjuk maximum. A gyerek értelmes, és jóval szorgalmasabb, mint amilyen én voltam ennyi idősen, de fele annyit sem tud, mert csak rövidtávú memóriába tesznek mindent a dogákig, utána töröl, hisz öntik az újabb- és újabb vödör holt haszontalan információ tengert rájuk. Ezért a középiskolában az általános iskola anyagát pótolják, az egyetemen pedig a középiskolai elmaradást. :( Mi ha megtanultunk valamit, azt még most is elő tudom ásni, 10-20-30 év távlatából. A kevesebb, több.

FlybyWire 2017.09.04. 16:57:21

@masada: Egy nagy büdös lófaszt, eriggy és dolgozz napi 10 órát. Egészségedre.

A 80-as, 90-as években a 7. óra is ritka volt még.

Nagyon remélem, hogy 2-3 év múlva (mikor a fiam iskolába megy) már lesz több alternatív megoldás is. Én anno már azt a napi 6 órát is rettenetesen untam, az ott tanultaknak a nyelven és pár alapdolgon kívül nem sok hasznát vettem, viszont szinten minden mástól elvette az időmet már akkor is.
12 év börtönként éltem meg. Nem kívánom senkinek.

FlybyWire 2017.09.04. 16:58:30

@masada: kretén/troll - a megfelelőt húzd alá :)

FlybyWire 2017.09.04. 17:00:13

@GiaMarie: bravó, neked szar, tehát legyen a gyerekednek is :) Adj egy puszit magadnak a tükörbe szépen!
Aztán gondolon nem érted, miért nincs párod.
Mi már sejtjük....

FlybyWire 2017.09.04. 17:01:14

@masada: ezt honnan kopipésztelted?
Napi 10 óra agymosástól lesznek kreatívak? :D
Kretén.

FlybyWire 2017.09.04. 17:03:34

@Csaba Bene: Jaja, projekt alapú, tematikus tanítás, full interaktív módon, a gyerek partner és nem csak egy vételre állított droid.
Valami ilyesmi....

ursus artos 2017.09.04. 17:23:07

A heti 35-ből egy osztályfőnöki, öt meg testnevelés. Heti egy óra évfolyamtól függően etika, művészetek, ének, rajz vagy tánc és dráma, vagy életvitel és gyakorlatok.

szamaritánus 2017.09.04. 17:42:35

@masada: kussolj, ha fingod sincs semmirol.

szamaritánus 2017.09.04. 17:44:53

@masada: de a mostani iskolak NEM KREATIVAK, te szerencsetlen! 8-9 ora ELMELET naponta!

ursus artos 2017.09.04. 17:53:08

Hati óraszámok 1978, távközlési szki. (I.o. II.o, III.o, IV.O): 37-38-38-38.
geológia: 36-36-37-37
autóforgalmi:35-35-37-37
vendéglátó: 35-35-36-37
és így tovább.

GiaMarie 2017.09.04. 17:55:54

@FlybyWire: Én nem látom szarnak. Közösen megírják a házit, amit így nem a szülőnek kell még kinyüglődnie a gyerekkel. Mert képzeld el, egyesek DOLGOZNAK. Ezek a furcsa emberek érdekes mód nem sok késztetést éreznek rá, hogy mikor 5-kor hazaesnek, hogy még nekiálljanak a maradékos osztást gyakorolni. Fura, tudom. Várj, beűzöm is. D-O-L-G-O-Z-N-A-K

ursus artos 2017.09.04. 17:57:27

"Miért van az, hogy 20-30 évvel ezelőtt még meg tudták szervezni a középiskolai oktatást heti 30-33 tanórával, ma pedig erre képtelenek?"
Például azért, mert informatikát kell tanítani és pénzügyi tudatosságot és angolt heti négy órában (orosz heti kettő)...
Mert ma már sokkal több és komplexebb tudás szükséges.

úgyiselfelejtem 2017.09.04. 17:58:41

@ursus artos: meg 1-2 informatika, ami 20-30 éve nem volt általános...

masada 2017.09.04. 18:03:30

@szamaritánus: kreatívabbá kell tenni őket! De Te is inkább menj vissza a suliba, ha nem tanultál jó illemet!

masada 2017.09.04. 18:04:34

@FlybyWire: vissza-vissza a suliba Te is mert nem tanultál jó illemet :)

masada 2017.09.04. 18:06:37

@MaCS_70: Ezek a tanulmányokat olyan emberek készítették akik napi 10 órát töltöttek a suliban...zsebre tett kézzel senki sem lett sikeres!

Burgermeister 2017.09.04. 19:08:33

A rendszer direkt csinálja, zombi kell mindenhová. Welcom the real world!!!

ami szabad 2017.09.04. 19:24:25

@GiaMarie: Attól tartok, nincs igazad! Alsóban még így van, de felsőtől kezdve, többet fogsz egy hét alatt tanulni a gyerekkel, mint alsóban két hónap alatt. Már ha a gyerek nem tojik addigra az egészre, és mer tőled kérdezni, neked meg lesz türelmed / időd leülni vele. Kívánom, hogy akkor is tudd még védeni ezt a szart, maradjon hozzá erőd! Alsóban ugyanis a tanárok zöme letojja a nert, sé írni / olvasni, számolni tanít. Felsőben, amikor a 6.-os gyerek számelméletet / valszámítás alapokat és körfüggvényt tanul, de még arra sem volt idejük, hogy a törteket rendesen megtanulják, hidd el, csikorgatod majd a fogaidat! Még fingjuk sincs Európa országairól, de tanulják, hol képzed a kit érdekel hangokat! Hol a szunyog szívó szerve, hol a halmazállapot hol némi térképészet, összesen heti két órában, és ugyanennyi jut mondjuk nyelvtanból ezer szabály beseggelésére, vagy egy moslék minőségtelen töri könyv bebiflázására. És ha szerencsés, és jó tanárt kapott, akkor legalább SEJTI mire lehet ez jó. A kevesebb, több. Tantárgyanként ki lehetne vágni 20% -nyi felesleget, 10%-nyi + időt szánni a rögzülésre, és 10%-nyi idő felszabadulna. Erkölcsre - etikára meg tanítsa az ofő a gyerekeket, KONKRÉT események kapcsán, az idióta hajánál előrángatott, sosem létezett könyvszagú példák helyett. Azt nem csak érti, de át is érzi. Ezt meg soha nem fogja, hiába ír belőle dolgozatot?! Újabb talált 1 óra hetente. Ha a másik 10%-ot is hozzácsapjuk, máris találtunk heti 4-5 órányi szabadidőt a gyereknek.

lutria 2017.09.04. 19:24:54

Úgy emlékszem úgy 20-30+ éve is a tanárok már év elején(vagy legkésőbb a közepén)már azon nyafogtak hogy nincs elég óraszámuk a tananyag leadására-nem is emlékszem olyanra hogy a tankönyv utolsó fejezete után becsuktuk volna a könyvet hogy na,ennek is a végére értünk,jöhet a dolgozat,felmérő,valahogy mindig maradt pár fejezet...-úgy látszik csak 7-9 órás tanítási napot tudták kitalálni megoldásképpen.
Az én szakközép iskolámban volt 0,-1.óra is,a tanárok olyan természetességgel adták elő a 14éves elsősöknek hogy hirtelen reggel 6-7-re kell bemenni ~5 órás keléssel~mindha mi nem lenne benne semmi különleges...

HoNeYBiRD 2017.09.04. 19:25:45

Az elég vagány. Én 2001-ben érettségiztem, 5-6 óránk volt naponta. 30 óránál kevesebb volt egy héten. Halkan jegyzem meg, hogy informatika óra már akkor is volt, nem éppen új találmány és 2 nyelvet tanultunk. És már akkor is voltak felesleges tantárgyak, mint az ének vagy rajz.

Az utolsó 2 évben, mivel meglett a középfokú angol nyelvvizsgám, már angolra se kellett járnom. Volt amikor 10-re mentem suliba és 1-kor már otthon voltam. :)

Ha legalább meglátszana a mai kölykökön, hogy mennyit ülnek a suliban, akkor még tán értelme is lenne, de az értelmi színvonal meredeken esik, megy az elbutulás 1000-rel.

Visceroid 2017.09.04. 19:26:33

Hehe, sok felesleges faszság és időpocséklás. Viszont a gyerkőc legalább egy életre megtanulja, hogy Magyarország ilyen, és amint nagykorúvá válik nagyon gyorsan elhúz a búsba.

hahópihehh 2017.09.04. 19:40:34

@Irbisz: attól, h vki gyerektelen, még nem fog ezzel a szarral egyetérteni. pl én sem.

hahópihehh 2017.09.04. 19:46:08

@GiaMarie: a gyerek meg ugyanannyi időt a suliban tölt és TANUL. betűzöm. T-A-N-U-L. és utána is kell még neki. szal te szeretnéd a seggedet vakarni, mikor hazaérsz melóból, a kölyök meg szarja össze magát, de te pihenni akarsz. ezosztigen.

indapass 2017.09.04. 20:19:29

@SarahConnor:
Ha a listavezetőre gondolsz: 10. osztályos gyerekemnek napi 7 órája van - du. 14:50-kor csöngetnek ki az utolsóról -, de ebbe csak 3 tesi fér, tehát az egyik nap van még plusz 2 órája (kötelező tömegsport, ha nem sportol igazoltan).
Ha gyorsan ebédel és hazajön, 4-re van otthon.
Ha csak napi 5 órára készül (rajzra, tesire, énekre nem), és csak 20 percet szán egy tárgyra, az bő másfél óra. Gyakran nem elég ennyi, pedig súlyoz.

Szívesen csinálja, jól is megy neki, de én is azt látom, megterhelő.

Visceroid 2017.09.04. 20:49:40

Egyébként meg bármit is tanul a gyerek az iskolában, teljesen felesleges. Megtanulja, bemagolja, visszamondja, csinálja ezt jó esetben a felsőoktatás, vagy az érettségi végéig, után kimegy a nagyvilágba és nem tud elhelyezkedni. Egyszerűen nem éri meg.

Visceroid 2017.09.04. 20:58:20

@GiaMarie: "Ezek a furcsa emberek érdekes mód nem sok késztetést éreznek rá, hogy mikor 5-kor hazaesnek, hogy még nekiálljanak a maradékos osztást gyakorolni. "

Hehe, minek vállalsz Fideszisztánba gyereket? A CSOK meg kell, mi?

GiaMarie 2017.09.04. 23:11:18

@kokuszpok: Nálunk nem kell, mert lecke nélkül jön haza, délután együtt megírják. Ezért hangsúlyoztam mindjárt az elején, hogy ez részemről csak az általános iskolára, azon belül is a mienkre vonatkozik. Szerintem sokkal jobb, ha a gyerekek együtt, egy pedagógus irányításával megoldják a gyakorló feladatokat, mintha mind egyesével kínlódik otthon, miközben a szülő migrénes fejfájással bogarássza a guglin, hogy kell a törteket egyszerűsíteni, vagy a fura "piramisos" osztást megcsinálni.

GiaMarie 2017.09.04. 23:40:39

@leonyid_brezinszkij: Tudod, mert az, ami pár évvel ezelőttig volt, fel sem merült bennem, hogy ilyen, mikor gyereket vállaltam. Az én gyerekkoromban, ami még belelógott az átkosba ismeretlen volt az, hogy a tanárnő mély megvetéssel mérjen végig, mert merészeltem hétkor bevinni a gyereked a nyolckor kezdődő tanításra (nyilván azért, mert egy mocskos szemét vagyok, aki rühelli a gyerekét, véletlen sem azért, mert én vagyok az a szerencsétlen szorgos hangya, aki munkavállalóként dolgozik 8-16:30 között, és az adójából fizetik a derék tanerőt - itt és most állva tapsoljuk meg BMW-s HTB anyukát, aki 8:00-kor ér be, szépen, rendben, ebéd ELŐTT meg már el is viszi a kis Hanna Liliánát) Nem tudom, ki hogy van vele, amikor én voltam iskolás, az én szüleim dolgoztak, és igen ritka volt, hogy a leckémmel nyaggattam volna őket - a gondolat sem nagyon merült fel, mert nem erre kondícionált a rendszer. Nagyon örülök, hogy kezdünk visszatérni ide. A világ irtózatosan kifacsarodott az utóbbi években, olyan mértékű gyerekkultusszal, amit én egyszerűen mérgezőnek érzek. Tényleg, számoljunk már: vidd el a gyereked a suliba, hozd el kettőkor, mert az az életkori igénye, várja őt meleg ebéd, tiszta lakás, különóra, 30.000 Ft-os gerincvédős táska ÉS még mosolyogva ülj le vele tanulni. Persze eközben a házasságod is boldog és harmonikus. Szépen hangzik, nekem is tetszik, csak a 90%, aki ezt állítja HAZUDIK, mert közben miből él? Magyarországon? Ugyanmár... Egyszerűbb ezt úgy felosztani, hogy van a 10%, aki bármilyen okból kőgazdag, és náluk ez tényleg működhet. Van ugye az én brancsom, a szaranyáké, akiknek sosincs idejük péntek délben tantermet díszíteni, mert urambocsá' dolgoznak. És van a másik csapat, az elcseszettek, akik nem kellenek a munkaerő piacon még most sem / lusta disznó, és inkább végignézi, ahogy a férje belerokkan, miközben azzal takarózik, hogy nem tud visszamenni dolgozni, mert akkor ki főzne ebédet Ubulkának meg tanulna vele? Ők jellemzően az SZMK oszlopos tagjai is (dugjamármegvalaki-anyuka) hiszen házasságuk már rég tönkrement fentiek miatt. És persze vannak ilyen emberek is, nem kell őket a Dunába lőni, de én spec üdvözlöm, hogy lassan felébredt a kormányzat, és a RENDSZER nem a kőgazdagok és az egyéb okból háztartásbeliek igényeihez és lehetőségeihez igazodik, hanem a dolgozó emberekéhez. Épp itt volt az ideje, hogy ne kelljen szégyenkeznie annak, aki dolgozik, hanem végre ez legyen az etalon, és ehhez igazítsák a világrendet, ne a másik kettőhöz. 16:30-kor bezáró óvodákkal és délután 3-kor kezdődő szülőikkel.

MaCS_70 2017.09.04. 23:58:01

@GiaMarie: Namégegyszer, mivel elsőre valahogy nem értetted meg:
Senki sem arra panaszkodik, hogy LEHETŐSÉG van arra, hogy a srácok a napköziben megírják a leckét. A gond az, hogy a bent maradásra rákényszerítik őket, akkor is, ha arra az adott napon vagy úgy általában nincs szükségük, sőt, még az otthoni felügyeletük is megoldott. Sok barátom D-O-L-G-O-Z-I-K, nem is feltétlenül csak napi 8 órát, mégis fontosnak tartja, hogy a gyerekével együtt tanuljon legalább egy kicsit, mert bizony ez is szülői feladat. Bizony, sok gyereknek normál üzemmódban szüksége van arra, hogy érezze, hogy a szülei ebben is partnerek, ő pedig nem egy munkadarab, akit beküldenek az iskolába, hogy az üzemként végezze ez a tudás beültetését.
Persze világos, ha a Te gyerekednek jól jön a délutáni bent üléses leckeírás (ami nyilván egy életszerű szituáció), akkor a többieknek is legyen kötelező!

MaCS

FlybyWire 2017.09.05. 15:06:20

@MaCS_70: úgysem fogja felfogni, egy rakás szöveget idehányt, de még egyetlen félmondattal sem emlékezett meg arról. hogy a gyerekének mi lenne a jó....

FlybyWire 2017.09.05. 15:10:44

@GiaMarie: rendkívül szimpatikus a stílusod ezzel a nagybetűs betűzéssel.
Fele ennyi energiát fordítanál a gyerekeddel való foglalkozásra, talán még lenne is esélyed, hogy ne hagyjon ő is majd magadra, amint megteheti.
Talán még nem késő!