Hirdetés

Hirdetés

Magamról

A Párbeszéd Magyarországért Párt XVIII. kerületi önkormányzati képviselője vagyok.

A 2014 évi önkormányzati választáson a kerületi demokratikus ellenzéki erők összefogásának listájáról kerültem a testületbe. A PM két képviselővel vesz részt a munkában. Kezdetben Horváth Zsófia képviselőtársammal alkottuk a PM kerületi képviselőcsoportját, 2017 januárja óta pedig Somody László frakciónk másik tagja. Jómagam építész és településtervező, városgazdász végzettségem okán a Településfejlesztési és Fenntartható Fejlődés Bizottságának vagyok tagja.

Állandó oldalak

Találkozzunk a Facebookon!

  

Szerintem ...

Szerintem ez a minimum

Friss topikok

Címkék

56 (1) akciók (4) állatvédelem (1) alpolgármester (1) Bajnai (1) beiratkozás (1) beszámolók (5) bevándorló (2) BKK (1) Bogányi-zongora (1) Bókaytelep (5) Bókay iskola (1) Budapest (2) civil (1) csatorna (1) csatornázás (2) díjazás (1) Dömötör (2) egészségügy (2) együttműködés (1) energetika (1) energiabeszerzés (2) építőipar (1) erdőírtás (1) események (1) EU (1) EU-s projektek (2) FCSM (2) FIDESZ (18) forgalomszervezés (2) FTSZV (1) gárda (1) gazdaság (1) Gilice tér (2) gyermekéhezés (1) Halmierdő (1) helyi politika (19) hírek (13) iskola (5) Karácsony (1) Karácsony Gergely (2) kéményseprés (1) környezetvédelem (6) Környezetvédelmi Világnap (1) korszerűsítés (1) közbiztonság (5) közérdekű (13) közlekedés (1) közmeghallgatás (3) közpolitika (10) közszolgáltatás (1) köztartozás-mentesség (1) Krisár (1) KT-ülés (11) Kubatov (2) Kucsák (9) külpolitika (2) Kunhalmi (2) Kunhalmi Ágnes (2) lakásépítés (1) lakópark (1) Lévai (1) LMP (2) M0 (9) magasház (1) Magnet Bank (1) Matolcsy (1) megemlékezés (1) menekült (2) menkült (1) migráns (2) MNB (1) Momentum Mozgalom (1) népírtás (1) NER (1) offshore (1) oktatás (2) OLAF (1) önkormányzati választás (1) órarend (1) örmények (1) országos (23) országos lista (1) pályázat (1) Párbeszéd (69) Párbeszéd Magyarországért (84) Párizs (1) Pestszentlőrinc (4) Péterhalmi erdő (2) PM (79) rendezvény (8) rezsiharc (1) Scheiring Gábor (1) Simon (2) Somody (1) sport (1) Szabó Rebeka (1) tájékoztatás (6) terror (2) TFFB (3) törvénykezés (1) Trianon (1) Ughy (21) ügyek (60) ünnep (6) útépítés (2) vagyonnyilatkozat (1) válaszolok (2) választás 2018 (1) vélemény (6) XVIII. kerület (1) Címkefelhő

Feedek

Szeptember első felében az önkormányzat ellenőrzést szervezett a közétkeztetési szolgáltatást igénybe vevő intézményeibe. Az ellenőrzés tényéről a szolgáltatók nem tudtak, a képviselők és az önkormányzat felelős munkatársai egy héten keresztül véletlenszerű időpontban és helyszínen jelentek meg szúrópróba szerű ellenőrzésre. A Humánszolgáltatási Iroda arra kérte az ellenőrzésben részt vevő képviselőket, hogy tapasztalataikról egy összefoglaló formájában számoljanak be az iroda vezetőjének. Az alábbiakban változtatás nélkül közlöm Bak Ferenc irodavezetőnek küldött levelemet:
Tisztelt Irodavezető Úr, Kedves Ferenc!
Az elmúlt héten élve a lehetőséggel magam is több helyen ellenőriztem az új közétkeztetési szolgáltatók által nyújtott színvonalat.
Az intézményekbe szándékosan az étkezési idő vége felé érkeztem, mert így a kiszállított mennyiségről is valós képet nyerhettem. Mindenhol tudtam beszélni kompetens személlyel, így szubjektív benyomásokat is meg tudok osztani veled.
Minden helyszínen készítettem fotókat is, melyek itt elérhetők:
Kérésednek eleget téve az alábbiakban tájékoztatlak a tapasztalatokról:
2011.09.14. - Piros Iskola (szolgáltató: Eurest)
Az igazgatónővel, a konyhásokkal, egy pedagógussal és a gyermekekkel tudtam beszélni.
Az étkezőt a szolgáltató szépen felújította, vidám, gyermekbarát környezetben lehet elkölteni az étkezéseket.
Egyöntetű volt a vélemény - mind a tantestület tagjai, mind a kiszolgáló személyzet, mind a gyermekek ugyanúgy gondolják -, az ételek minősége jobb, ízletesebb, az étlap változatosabb, mint korábban volt. Az ételek mennyisége elegendő. Nem csak az összehasonlítás viszonylatában, hanem attól függetlenül sem hangzott el panasz a szolgáltatóra. Egyetlen észrevétel, hogy a kétmenüs rendszerben az egyik rendszerint elfogy, így az étkezés végére már a gyermekeknek nincs választási lehetősége. Ezen a problémán - úgy gondolom - nem lehet segíteni, mert akkor valószínűleg a kevésbé kedvelt menüsor esetében jelentős mennyiség veszne kárba. A jó minőségnek hamar híre ment, jelentősen megnövekedett a befizetők száma, és az iskola vezetése jelenleg logisztikai gondokkal küzd: fizikailag nincs elegendő hely az étkezések lebonyolítására. Ha ennek orvoslásában tudunk segíteni a jövőben, az hasznos lenne.
Az igazgatónő elmondása szerint a szolgáltatóval is jó a kapcsolat. Az igényeket igyekszik gyorsan és maradéktalanul kielégíteni. Kellemetlen stílusról, rossz hozzáállásról nem tudott beszámolni.
2011.09.14. - Derűs Szív Gondozási Központ (szolgáltató: Eurest)
A vezetőség éppen értekezletet tartott, így két gondozóval, illetve egy konyhással tudtam beszélni. Az étkeztetésnek már vége volt, így gondozottal nem találkoztam.
A szolgáltató itt is két menüt kínál fel, de ezek közül az intézmény előre eldönti, melyiket rendeli meg, így a gondozottaknak nincs választási lehetősége.
A vélemény itt is egyöntetű, ám lehangoló. Alapvetően a mennyiséget keveslik az emberek, de az ételek minőségével sem elégedettek annyiban, hogy azokat nem tartják kellően táplálónak. Ezek az információk visszaigazolják azokat a jelzéseket, melyeket választóinktól más csatornákon kaptunk, illetve amelyekről a kerület közügyeivel foglalkozó internetes fórumokon is sokat olvashattunk az elmúlt hetekben. Az intézmény dolgozói elmondták, hogy a leggondosabb adagolás esetén is előfordul, hogy nem jut mindenkinek étel  - ez véleményem szerint elfogadhatatlan állapot -, mert a szolgáltató gyakorlatilag minimális ráhagyás nélkül szállít. Hiányolják továbbá a desszertet, gyümölcsöt, savanyúságot - ezeket a korábbi szolgáltatótól mindig megkapták. Feltűnő volt, hogy bár ugyanazon a napon elvileg ugyanazt kellene adja a szolgáltató itt is, mint az iskolában, itt az ételhez nem járt savanyúság, míg a Piros Iskolában igen. További panasz, hogy azon gondozottak egy jelentős része, akik számára kiszállításra kerül az étel, nagyon későn, van úgy, hogy délután négy órakor jut ebédhez. Ennek oka, hogy az étele a Gloriett Sportiskolába, a szétosztó helyre csak délben, vagy kicsit ez után érkezik meg, és ezt követően nem áll elegendő szállítási kapacitás rendelkezésre. Nem tudom, hogy ezt korábban hogyan sikerült kezelni, de állítólag régen erre nem volt panasz, legkésőbb délután kettőre mindenki ebédhez jutott.
A szolgáltatóval ápolt kapcsolat milyenségéről a számomra információt nyújtó személyek nem tudtak beszámolni.
További észrevételként az intézmény dolgozói elmondták, hogy a vizsgált héten mind mennyiségi, mind minőségi téren valamivel jobb ellátást tapasztaltak, ami arra enged következtetni, hogy az ellenőrzés tényéről a szolgáltató érintett konyhája "fülest" kapott.
Derűs Szív Gondozási Központ ellátásával kapcsolatban a Lehet Más a Politika azzal a javaslattal él, hogy:
- szólítsuk fel a szolgáltatót, hogy az idős, beteg emberek állapotához, bevett étkezési szokásaihoz jobban illeszkedő, s kicsit olcsóbb menüsort - több főzelékkel, kevesebb "különleges, egzotikus" étellel - állítson össze, s az így elért megtakarítást az adagok növelésébe, a kiosztott kenyér mennyiségének emelésébe forgassa vissza
- szólítsuk fel a szállítót, hogy a kiszállításra kerülő adagokat 11:00-ig juttassa el a Gloriett Sportiskolába,
- keressünk lehetőséget újabb ételszállító bevonására, hogy egy kiszállítóra kisebb terület jusson,
- vizsgáljuk meg, milyen adminisztratív eszközökkel lehetne megvalósítani az idősek számára is az önálló menüválasztás lehetőségét, ha már egyszer a szolgáltató ezt a lehetőséget amúgy biztosítja!
2011.09.16. - Kandó téri Iskola (szolgáltató: Vecsési Önkormányzat)
Az igazgatónővel, a konyhásokkal és a gyermekekkel tudtam beszélni.
Ugyancsak egyöntetű véleménnyel találkoztam. teljes az elégedettség. Külön felhívták a figyelmemet, hogy gyakorlatilag nem képződik moslék, a gyermekek mindet megesznek. A látottak igazolják az elmondottakat: kitörölt tányérokat vittek vissza a gyerekek.
Az ételek ízletesek, változatosak, mennyiségük elegendő, esetenként a gyermekek repetázni is tudnak. Egy lisztérzékeny adagot is szállít a szolgáltató - higiénikus csomagolásban, névre szólóan, a többiekével megegyező mennyiségben és minőségben, problémamentesen.
Itt nincs választási lehetőség, de erre eddig panasz nem érkezett. A szolgáltatóval ezidáig jó, problémamentes a kapcsolat.
2011.09.16. - Eötvös Iskola (szolgáltató: Új Halászkert Étterem, Gyömrő)
Az igazgatóval és a konyhásokkal tudtam beszélni.
Nagyon elégedettek a szolgáltatóval és a szolgáltatással is. A mennyiség elegendő, a minőség megfelelő és a változatosságra sincs panasz. Külön kiemelték, hogy házias ízeket tapasztalnak, illetve azt, hogy a reggeliben háromszor van tejes ital - ebből egyszer mindig hideg tej -, ami az idejáró nagyszámú szegénysorban élő gyermek számára különösen fontos, a hideg tej pedig külön nagy kedvenc lett.
A szolgáltatóval itt is jó a kapcsolat. Heti egy konzultációt tartanak, a felmerülő igényeket lehetőségeihez mérten igyekszik maradéktalanul és gyorsan kielégíteni. Az iskola diákságának összetételéből - sok hátrányos helyzetű, szegény sorban élő gyermekből - fakadó speciális helyzetekre is sikerült megoldást találni. Ebben az iskola igazgatója nagyfokú tapasztalatról, míg a szolgáltató rugalmasságról tett tanúbizonyságot.
2011.09.16. - Mocorgó Óvoda, Szélmalom utca (szolgáltató: Elamen)
Nem volt a listában, de mivel óvodát nem kínáltatok fel vizsgálatra, útba esett és ide járnak a gyermekeim, úgy gondoltam, itt is érdeklődöm hivatalosan is.
Egy óvodapedagógussal és egy gondozóval tudtam beszélni, valamint - ahogy mondtam - ide személyes tapasztalatok is köthetők.
A szolágáltatás színvonalával, az ételek minőségével mind a testület, mind a gyermekek, illetve szülők elégedettek. Az étel időben érkezik, a szolgáltató rugalmasan teljesíti a kéréseket. A Pensio17 után igazi felüdülésként éli meg mindenki az új szállító szolgáltatását.
Észrevétel érkezett azonban a mennyiségre. Ebben az óvodában vegyes csoportok vannak, és jelenleg ezek éppen olyanok, ahol sok a kicsi, és kevés a nagy, mert idén ősszel sokan mentek iskolába innen. A most szállított mennyiség gyakorlatilag ráhagyás nélkül éppen elég a gyermekeknek, ami azt jelenti, hogy más korösszetételű csoportok esetén hiány mutatkozna. Mivel a pedagógusok ismerik minden egyes gyermek étkezési szokásait - ki melyik ételt nem szereti, ki nem tud megenni egy teljes adagot, ki szokta meghagyni az ételt, ...stb. - ma az adagok nagyon gondos balanszírozásával kezelni képesek a problémát, de ha a mennyiségek így maradnak, jövőre ez már nem lesz megoldható.A probléma tehát nem akkut, de foglalkozni kell vele, és valamilyen egyezséggel el kell érni, hogy a szolgáltató mihamarabb emelje meg a szállított mennyiséget.
Összefoglalásként
azt tudom mondani, az új szolgáltatók egy intézmény kivételével a most vizsgáltak esetében mindenképpen beváltották az elvárásokat, és rendeződni látszik ez a régóta húzódó probléma. Sokáig tartott, de eddig úgy tűnik, végül megérte. Az eredményhez tehát ezúton is gratulálunk.Javasoljuk egyúttal, hogy az ellenőrzést ismételjük meg még a téli oktatási szünet előtt, hogy lássuk, a megszokás mennyiben változtat a most tapasztalt állapotokon!
Úgy gondolom, hogy a Derűs Szív Gondozási Központ esetében sem alapvetően a szolgáltató a hibás - hiszen a Piros Iskolában ugyanő ragyogóan teljesít -, mindössze a menüsör összeállításánál nem vette figyelembe az idősek, betegek, szociálisan rászorulók speciális igényeit. Ez orvosolható hiba, és orvosolni is kell, mert ezt a réteget számos egyéb intézkedés is sújtja mostanában. Nagyon nem humánus dolog életüket még ezzel is megkeseríteni - mégha nem szándékoltan is. Nyomatékosan kérjük tehát javaslataink megfontolását!
Az ellenőrzésben való részvétel lehetőségét ezúton is megköszönve, üdvözlettel:
Petrovai László

önkormányzati képviselő

Lehet Más a Politika

Címkék: akciók ügyek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petrovai.blog.hu/api/trackback/id/tr725392941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.